محمود احمدینژاد در سخنانی درهمایش راهبردهای نوین مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بر وجود مرزهای غیرقانونی صحه گذاشت و تأکید کرد که برخی از نهادها و سازمانها از طریق چنین اسکلهها و مرزهایی اقدام به ورود کالا میکنند که باید جلوی آنها گرفته شود.

خبرگزاری مهر ادامه سخنان وی را اینگونه مخابره کرده بود: «تمام مرزهای غیرقانونی باید بسته بشود؛ فلان سازمان، فلان نهاد، فلان دستگاه، هر کس یک جا را سوراخ کرده و برای خودش می‌برد، می‌آورد، این غلط است، هیچ کس نباید مصونیت داشته باشد.»

در خبر خبرگزاری فارس هم به انتقاد رئیس جمهور از برخی از نهادها در مورد «واردات غیر قانونی» کالا از برخی از نقاط مرزی و اسکله‌های غیرمجاز اشاره شده بود.

سردار سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم روز یکشنبه در گفت‌وگو با مهر تاکید کرد: این ارگان همچون سایر نهادهای نظامی اسکله‌هایی نظامی در اختیار دارد اما هیچگونه مبادله تجاری در آنها انجام نمی‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها می‌گویند سپاه دارای اسکله‌هایی است که فعالیت تجاری انجام می‌دهد، گفت: این بحثی انحرافی است که توسط افرادی که به نظر ما، ذینفع هستند، مطرح می‌شود.

به گفته وی این افراد با مطرح کردن چنین بحثهایی، قصد دارند توجه دولت و دستگاه‌های دیگر را از جایی که قاچاق اصلی کالا اتفاق می‌افتد، منحرف کنند.

اما امروز پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری با گذشت سه روز از انتشار سخنان رئیس‌جمهور، اقدام به تکذیب اخبار خبرگزاری‌ها کرد و نوشت:

به دنبال انتشار خبر ناقص و تحریف شده از سخنان رییس‌ محترم جمهور در «همایش راهبردهای نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز»(شنبه ۱۱ تیرماه جاری) که بعضا با واکنش برخی از مسئولین همراه بوده است، ضمن اظهار تاسف از اقدام غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری در انتشار چنین اخباری بار دیگر تاکید می‌شود که تنها مرجع موثق و معتبر انتشار اخبار رییس محترم جمهور، سایت ریاست جمهور و مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رییس‌جمهور است.

مجدداً از تمام رسانهها درخواست میشود که به هیچ عنوان از اخبار و نقل قولهای غیرموثق از رییس محترم جمهور استفاده نکنند. ضمن آنکه انتظار میرود مسئولان ذیربط و افراد در موارد لزوم به عین بیانات ریاست محترم جمهوری مراجعه نمایند.