ماشاءالله عظیمی با اعلام اینکه بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی بخش تعاون در سال جاری افزایش سرمایه خواهد داشت، گفت: برای این منظور یک مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی پیش بینی شده است.

به گزارش مهر، رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون اظهار داشت: ما در حال حاضر به دنبال این هستیم که بتوانیم مبلغ مناسبی را برای افزایش سرمایه این بانک اختصاص بدهیم.

عظیمی به لزوم حمایت از بانک های توسعه ای اشاره کرد و افزود: اگر قرار است سهم بخش تعاون به ۲۵ درصد در اقتصاد ملی برسد باید همه نهادهای کشور همکاری های لازم را در این بخش داشته باشند.

وی در خصوص اقدامات جدید بانک توسعه تعاون بیان داشت: یکی از برنامه های خوب ما تحریک افراد اهل دانش به سوی حرکت های جمعی و تعاونی است.

این مقام مسئول در بخش تعاون در خصوص روند تسهیلات دهی این بانک به تعاونی ها و اتحادیه ها افزود: مانند سال گذشته بانک تسهیلات دهی به تعاونی ها را در دستور کار خود دارد، اما به دنبال آسان سازی پرداخت تسهیلات نیز هستیم.

به گفته عظیمی، با فعالیت صندوق ضمانت بخش تعاون خیلی از دلایل غیربانکی تاخیر در تسهیلات دهی که به متقاضی مربوط می شود در حال برطرف شدن است.

رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون در خصوص تلاش های این بانک برای رفع مشکلات مربوط به تامین وثیقه متقاضیان تسهیلات در بخش تعاون گفت: در برخی موارد می توان خود فعالیت را به عنوان وثیقه قبول کرد.

وی با اشاره به طرح های دانش بنیان، اظهار داشت: در این طرح ها ما خود فکر را نیز بعضا به عنوان وثیقه قبول می کنیم به شرطی که در تجربیات اولیه به اثبات رسیده باشد.

این مقام مسئول در بخش تعاون با تاکید بر اینکه روند پرداخت تسهیلات در بانک توسعه تعاون کمی متفاوت تر از سایر بانک ها است، بیان داشت: در این بخش تلاش می شود به توانمندی های متقاضیان نزدیک شویم.