مدیریت هزینه‌های کشور با تکیه بر درآمدهای واقعی

به گزارشافکارنیوز،حجت‌الاسلام سید حسن ابوترابی فرد صبح امروز(یکشنبه) در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس(۱۴ دی ۹۳) ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: امیدوارم در پرتو الهام از آموزه‌های حیات‌بخش قرآن و تمسک به کتاب آسمانی حول شخصیت استثنایی عالم، پیامبر اعظم(ص)، به بالاترین سطح از وحدت و همدلی و پیوند دست یافته و با اقتدار مقابل دشمنان اسلام از منافع امت اسلام و مظلومان جهان دفاع کنیم.

وی افزود: امروز دشمن ما آمریکا و ایادی آن و تمام گروه‌ها و افرادی هستند که به کینه‌توزی و دشمنی و آتش افروزی بین امت اسلام دامن می‌زنند و باید با وحدت کلمه و انسجام در برابر آمریکا و ایادی آن که هدف اصلی آنها آتش‌افروزی و اختلاف بین پیروان مذاهب اسلامی است، بایستیم و در این راه از خداوند سبحان و اولیای او مدد بگیریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقاومت و تبدیل شدن به یک قدرت کلیدی از ویژگی‌های امت اسلام است و در پرتوهای آموزه‌های حیات‌بخش اسلام جوانه‌ها سر بر می‌آورد و در پرتو این نعمت الهی که افزایش قدرت درونی است، راه برای ایستادن بر پای خود هموار می‌شود.

ابوترابی تصریح کرد: در سایه تقویت و افزایش پایداری در درون جامعه اسلامی راه برای رسیدن به پایداری و ایستادگی شکست‌ناپذیر هموار می‌شود و جامعه اسلامی در پرتو ایستادگی در برابر باطل و تقویت درونی در پرتو آموزه‌های دین به یک شجره مستحکم مقاومی تبدیل می‌شود که بر پای خود ایستاده است.

وی ادامه داد: باید ظرفیت‌های درون نظام را افزایش داد و در سایه تقویت فرهنگ و در سایه استحکام اقتصاد ملی در پرتو توجه به تولید، مدیریت مصرف و مدیریت راه برون‌رفت از تنگناها را هموار کنیم.

نایب‌ رئیس مجلس گفت: امیدوارم امت اسلام در پرتو آموزه‌های قرآن کریم و در سایه عبودیت و تقویت ظرفیت‌های درونی نظام، راه را برای رسیدن به بالاترین سطح از قدرت هموار کند.

ابوترابی اضافه کرد: تحریم و کاهش قیمت نفت نمیتواند راه را برای رسیدن ملت ایران به نقطههای اوج اقتدار با چالش روبهرو کند و ما میتوانیم با تکیه بر درآمدهای واقعی، هزینههای واقعی کشور را مدیریت کنیم و بالاترین درآمد حاصل از فروش نفت خام را به صندوق توسعه ملی برای تبدیل شدن به موتور حرکت اقتصاد ایران تبدیل کنیم.