خرید خودرو خارجی از روی عکس و کاتالوگ

گروه اقتصادی -بعضی از این خودروها در حال حاضر در بازار به وفور پیدا می‌شود و در سال‌های گذشته به یکی از انتخاب‌های مردم بدل شده است. مثال بارز آن، خودرو جک و لیفان است. اما بعضی از این خودروها هنوز وارد بازار نشده‌اند و قرار است طی چند ماه آینده به طور رسمی و گسترده وارد به بازار بیایند. خودروهایی از قبیل برلیان یا H۳۳۰ مربوط به شرکت پارس‌خودرو، یا خودرو جک شاسی بلند که برای شرکت کرمان‌موتور است، از جمله این خودروها هستند.

به گزارشافکارنیوز، در حال حاضر حتی نمونه‌ای از این خودروها وارد بازار نشده، اما عکس، کاتالوگ و تصاویری از آنها منتشر می‌شود تا مردم از روی همین عکس‌ها و کاتالوگ‌ها شروع به پیش‌خرید خودروها کنند.

شاید دلیل مهم این کار و این‌که حتی مردم راضی به خرید خودروهای خارجی از روی عکس، کاتالوگ و فیلم هستند، بی‌کیفیت بودن و خسته شدن مردم از خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل باشد؛ تا جایی که حتی وقتی برای گارانتی و یا تعمیر قطعه به نمایندگی‌های شرکت‌های داخلی مراجعه می‌کنند، پاسخ درستی دریافت نمی‌کنند.

طبق گزارش خبرنگار میدانی «افکارنیوز»، خودروهای چینی که مدتی است در بازار وارد شده‌اند، تا حدودی توانسته رضایت مردم را کسب کند و برخی از مصرف‌کنندگان معتقدند که این خودروها، از لحاظ کیفیت و کمیت از خودروهای تولید داخل امروز خیلی بهتر هستند.
این خودروها به گفته مردم هم دارای قیمت مناسبی است و هم دارای امکانات و آپشنهای خوبی هستند.