دولت پاسخگویی نمایندگان نیست!

به گزارش افکارنیوز، محمد حسین فرهنگی چهارشنبه در جمع خبرنگارن با بیان اینکه دولت درباره رسیدگی به وضعیت پروژه های مسکن مهر باید پاسخگو باشد، از عدم تخصیص اعتبار کافی به پروژه های عمرانی در بودجه پیشنهادی دولت به مجلس برای سال آینده انتقاد و تصریح کرد: پیشرفت و توسعه هر کشوری تا حد زیادی به انجام پروژه های عمرانی بستگی دارد در حالی که این حوزه اکنون در کشور ما به مظلوم ترین بخش تبدیل شده چرا که کمترین توجه در بودجه ریزی سال آینده به آن صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تصورها بر این بود که با اجرای ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه، تا حدودی مشکلات حوزه عمرانی کشور حل شود، افزود: با عملکرد سلیقه ای در بسیاری از استان ها عملا ' این قانون نتوانست نوش داروی حوزه های عمرانی کشور باشد.

فرهنگی در ادامه اظهار داشت: این ماده قانونی تلاش داشت تا توازن، عدالت در توزیع و زمینه سازی برای ارتقای مناطق کمتر توسعه یافته را در کشور ممکن سازد و دولت مکلف بود تا با توزیع متناسب و عادلانه منابع و سود تسهیلات، شاخص برخورداری شهرستان ها را به سطح متوسط کشور نزدیک تر کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از عدم تحقق این ماده قانونی که باید توسط دولت اجرایی می شد، ابراز تاسف کرد و افزود: بخشی از درآمدهای پیش بینی شده در بودجه سال آینده ناممکن است و تاثیر منفی این عدم تحقق مطمئنا ' در وهله اول به حوزه عمرانی خواهد رسید.

فرهنگی در پایان خاطر نشان شد: دولت تاکنون به نامه نمایندگان برای رسیدگی به وضعیت پروژه های مسکن مهر نیز پاسخی نداده و این کمترین انتظاری است که می توان از دولت برای حل سریع مشکلات این بخش و اعلام اقدامات صورت گرفته در رابطه با آن داشت.