رکورد جدید مصرف گاز در ایران

به گزارشافکارنیوز،ادامه روند کاهش دمای هوا در اکثر استان های کشور منجر به ثبت یک رکورد جدید در مصرف گاز طبیعی ایران شد.

مجید بوجارزاده امروز در گفتگو با مهر با اشاره به مصرف بیش از ۶۰۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در طول ۲۴ ساعت گذشته تاکنون، گفت: این گاز توسط مشترکان خانگی، تجاری، صنایع عمده و نیروگاه های برق کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به رشد و جهش حدود ۷۲ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در یک شبانه روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته کل مصرف گاز کشور حدود ۵۳۰ میلیون مترمکعب بوده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در طول ٢۴ ساعت گذشته حدود ۶۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌های برق کشور تحویل شده است، بیان کرد: میزان گازرسانی به نیروگاه ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

وی همچنین از تحویل بیش از ۷۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به صنایع کشور خبر داد و افزود: هم اکنون وضعیت واردات و صادرات کشور هم در شرایط عادی و طبیعی قرار دارد.

بوجارزاده خاطرنشان کرد: با وجود افزایش مصرف گاز تاکنون گاز هیچ یک از مشترکان شهری و روستایی کشور قطع و یا با افت فشار روبرو نشده است.

با بهره برداری از طرح توسعه پنج فاز پارس جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز ایران افزوده شده است.

آمارهای رسمی نشان می دهد که از ابتدای سال جاری تاکنون تولید گاز طبیعی کشور بیش از ۱۶ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است و به مرز ۱۶۰ میلیارد مترمکعب رسیده است.

همزمان با رشد ۱۶ درصدی تولید گاز طبیعی در ایران حجم گازرسانی به نیروگاه هیا برق هم جهشی حدود ۱۰ میلیارد متر مکعبی را تجربه می کند ضمن انکه حجم صادرات گاز با ثبت ۱۰ درصد رشد به هشت میلیارد مترمکعب رسیده است.