قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به گزارشافکارنیوز،در حالی که امارات و کویت پیش بینی کرده اند که فزونی عرضه جهانی نفت حداقل تا نیمه دوم ۲۰۱۵ ادامه خواهد داشت، قیمت نفت امروز برای چهارمین جلسه متوالی کاهش یافت و از پایین ترین قیمت پایانی بیش از ۵ سال و نیم اخیر پایین تر رفت.

قیمت نفت امروز در بازار نیویورک ۱.۷ درصد کاهش داشت. علی الیبهونی، نماینده امارات در اوپک دیروز گفت، بازار تنها زمانی ممکن است مجددا رشد کند که تقاضا در اواخر امسال افزایش یابد. پیش بینی بلومبرگ، در آستانه انتشار گزارش امروز دولت آمریکا نشان می دهد که حجم ذخایر نفت خام این کشور به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت جهان احتمالا در هفته گذشته بیش از پیش به بالاتر از سطح فصلی رسیده است.

در حالی که با وجود رسیدن تولید نفت آمریکا به بالاترین میزان در سه دهه گذشته، اوپک در مقابل درخواست ها برای کاهش تولید خود مقاومت می کند، قیمت نفت در سال گذشته میلادی حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است. دیروز قیمت نفت خام آمریکا برای اولین بار از جولای ۲۰۱۳ تاکنون، به صورت موقت به بالاتر از قیمت نفت برنت رسید. به عقیده تحلیلگران بانک سوشیت جنراله، این اتفاق نشان داد که استراتژی عربستان برای پایین آوردن رشد تولید نفت شیل در آمریکا در حال موثر واقع شدن است.
جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «در نهایت یک طرف این بازی عقب خواهد نشست.» وی افزود: «اگر قیمت ها همچنان پایین بیاید، شکاف ها ظاهر خواهد شد. قیمت ۳۵ دلار در هر بشکه برای همه خوب نیست.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه فوریه امروز ۷۷ سنت کاهش یافت و به ۴۵ دلار و ۱۲ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا دیروز با ۱۸ سنت کاهش به ۴۵ دلار و ۸۹ سنت رسیده بود که پایین ترین رقم پایانی از آوریل ۲۰۰۹ تاکنون بود.
قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه نیز امروز با یک دلار، معادل ۲.۲ درصد کاهش به ۴۵ دلار و ۵۹ سنت رسید.