خداحافظی سیف با بازنشسته‌های بانک مرکزی

به گزارشافکارنیوز،این روزها ولی‌اله سیف بعد از مدت‌ها تصمیم گرفته است برخی از مدیران بانک‌مرکزی را که چندین سال از موعد بازنشستگی آنها گذشته است را بدرقه و فضا را برای حضور افراد جدید باز کند.

سیف در بدو ورود دو نفر از معاونینش را نیز از میان بازنشستگان بانک مرکزی انتخاب کرد، حمید تهرانفر را در منصب معاون نظارتی و غلامعلی کامیاب را در جایگاه معاون ارزی نشاند.

اما این رویه سیف با تمدید خدمت مدیران قبلی که بیشتر از ۳۰ سال در بانک‌مرکزی حضور داشتند ادامه یافت. سید محمود احمدی دبیرکل، بهمن مسگرها معاون مالی و اداری، حسین حبیبی معاون پارلمانی و حقوقی و مهدی گودرزی معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی از جمله کسانی بودند که با حکم سیف حداقل برای یک سال دیگر ماندگار شدند.

اسامی که در بالا ذکر شد مربوط به معاونان بازنشسته رئیس کل بانک مرکزی بود ولی نکته اینجاست که مُهر تمدیدی سیف برای مدیران کل و مدیران بانک مرکزی هم کاربرد داشت.

فریبرز یزدان پناه مدیرکل حوزه هیات عامل، رضا انصاری مدیرکل بین الملل، مجید صنیعی مدیرکل تولید اسکناس و مسکوک، فریدون شیخ‌الاسلامی مدیرکل گزینش و حراست و بسیاری مدیران میانی دیگر بانک مرکزی، افرادی بودند که پادرمیانی تمدیدی‌های بالادستی در طول یک سال گذشته برایشان افاقه کرد و مجال برای تمدید مدیریت یا شوق خدمت فراهم شد.

اما این روزها خبرهای تازه‌ای به گوش می‌رسد؛ خبرهایی که حاکی از خشک شدن مهر تمدید سیف دارد؛ حسین حبیبی که نقش موثری از وی در ارتباط با مجلس مشاهده نشد با بانک مرکزی خداحافظی کرد و رضا انصاری که قرار بود تا نیمه‌های سال بعد در بانک مرکزی بماند با حکم سیف بازنشسته شد.

البته شنیده ها حاکی از تداوم این روند دارد و گویا بهمن مسگرها هم به زودی بازنشسته می‌شود و قرار هم نیست هیچکدام از مدیران در بانک مرکزی تمدید شوند.

عدم تمدید خدمت مدیران و معاونان بازنشسته بانک مرکزی نشان میدهد که ولی الله سیف تصمیم گرفته از مدیران جدید و جوان در برج میرداماد برای ادامه فعالیت کمک گیرد و راه را برای شکوفایی جوانان باز کند.