باران شدید تهران نتیجه بارور کردن ابرها بود

به گزارشافکارنیوز،خسرو ارتقایی در پاسخ به این سئوال که آیا باروری ابرها در تهران انجام شد گفت: باروری ابرها در چند روز گذشته آغاز شد که خوشبختانه ریزش باران در دو شب پیش بخاطر همین باروری ابرها بود و می توان گفت که باروری ابرها نتیجه بخش و مثبت بود.

ارتقایی با اشاره به اینکه گزارش کامل باروری ابرها در تهران از سوی مرکز تحقیقات آب در اختیار ما قرار گرفته و در حال حاضر نیز این گزارش روی میز بنده است، گفت: نتیجه کمی و کیفی این باروری ابرها بزودی منتشر می شود.

به گفته وی، ضخامت ابرها برای باروری ابرها باید ۵ کیلومتر باشد اما ضخامت این ابرها چندان زیاد نبود اما خوشبختانه نتیجه داد و دیدیم که ریزش خوبی صورت گرفت.

چندی پیش معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه ۱۲ استان در کشور در برنامه باروری ابرها قرار دارند و تاکنون برای ۶ استان این اقدام انجام شده است، گفت:

رای امسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای باروری ابرها درخواست کردیم و تاکنون نیز برای ۶ استان آذربایجان شرقی، کرمان، یزد، اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری ۹ پرواز عملیات باروری ابرها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ استان در کشور در برنامه باروری ابرها قرار دارند گفت: ‌ علاوه بر این ۶ استان، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، البرز، گیلان و مازندران هم در برنامه باروری ابرها قرار دارند.

میدانی با اشاره به اینکه باروری ابرها برای گیلان و مازندران از اردیبهشتماه آغاز میشود، گفت: اثر باروری ابرها ۱۰ تا ۱۵ درصد است اما طبق گزارشی که به دست ما رسیده برای آن ۶ استانی که باروری ابر انجام شده مؤثر بوده است.