سید علی ادیانی راد با بیان این مطلب که مردم از روند اجرای هدفمند کردن یارانه ها اطلاع دقیقی ندارند ،گفت: بخشی از این بی اطلاعی به این جهت است که دولت تصمیم دارد تا تصمیمات اخذ شده در زمان خود به اطلاع مردم برسد تا عوارض و تبعات منفی در پی نداشته باشد.

به گزارش مهر، وی گفت: معتقدم آین گفته که با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها به طور کلی شاهد از بین رفتن فقر در کشور و از بین رفتن فاصله طبقاتی هستیم و دره های موجود فقر اجتماعی و اقتصادی پر خواهد شد، بیش از حد خوش بینانه است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: از طرفی هم اگر گفته شود مردم با اجرای این طرح دچار مصیبت بزرگی می شوند و امور آنان مختل می شود نگاهی بدبینانه است.

ادیانی راد ادامه داد: آنچه مسلم است این است که همه مسئولان و کارشناسان اقتصادی در کشور بر اجرای این قانون اجماع نظر دارند و این تکلیفی بوده است که از برنامه دوم بر اجرای آن تاکید شده و در برنامه سوم و چهارم هم لحاظ شد که دولتها به هر دلیلی آن را اجرا نکردند و حاضر به پذیرش ریسک آن نشدند.

وی گفت: معتقدم در اجرای این طرح در یکی دو سال اول با برخی کاستی ها و نقص ها در اجرای قانون روبه رو خواهیم شد و این تجربه ایی است که همه کشورهایی که یارانه ها در آن هدفمند شده است از سر گذرانده اند.

نماینده قائم شهر و سوادکوه تصریح کرد: این طرح در ذات خود جراحی اقتصادی بزرگی است که باید دولت مراقبت کند این قانون با کمترین خون ریزی در شریان اقتصادی کشور اجرا شود نه اینکه به گونه ای اجرا شود که منجر به بیهوشی گردد.

وی ادامه داد: فرازو فرودهای معادلات اقتصادی دست مدیران تصمیم گیرنده نیست که بگویند با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها فقر به طور کامل از بین خواهد رفت.

ادیانی راد گفت: نگاه ما باید نسبی باشد اگر این طرح با اختیاراتی که مجلس در اختیار دولت قرار داده، هوشمندانه اجرا شود، فاصله طبقاتی به مرور زمان کاهش خواهد یافت و جریان اقتصاد کشور در مسیر درست خود قرار می گیرد.

وی مبلغ یرانه پرداختی در شرایط کنونی را ۴ برابر بودجه عمرانی کشور خواند و گفت: عدالت اقتضاء می کند این قانون اجرا شود و یارانه ها به سمت ۷۰ درصد جامعه سوق پیدا کند نه اینکه ۳۰ درصد افراد جامعه که از وضع مالی خوبی برخوردار هستند ، بیشترین استفاده را از یارانه ببرند.