اینترنت بدون محدودیت برای تمام دانشگاه‌ها

به گزارشافکارنیوز،محمود واعظی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدای انقلاب گفت: باید از میراثامام عزیز پاسداری کنیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به گسترش زیرساخت‌ها عنوان کرد: متاسفانه در چند سال گذشته در حوزه زیرساخت فعالیت و سرمایه‌گذاری چشمگیری نشده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمایت از بخش خصوصی گفت: برنامه و سیاست ما در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ورود بخش خصوصی و به دست گرفتن مدیریت طرح‌ها و پروژه‌هاست.

او با اشاره به افزایش کاربران اینترنت گفت: هم‌زمان با این فرآیند تعداد کاربران از حدود ۳ به ۸ میلیون نفر افزایش یافته و همچنین به تمامی مراکز بزرگ مثل دانشگاه‌ها اینترنت بدون محدودیت سرعت و پهنای باند دادیم و نسل سوم و چهارم موبایل نیز از همین پهنای باند استفاده کردند که می‌توانند بر سرعت کاربر نهایی اثرگذار باشند.

وی افزود: ما می‌توانستیم فقط بر روی کاربران اولیه سرمایه‌گذاری و سرعت آنها را چند برابر کنیم ولی اعتقاد ما این است که همه باید از امکانات فناوری کشور استفاده نمایند و محدودیتی برای هیچ شخص یا ارگانی قایل نشدیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تشویق بخش خصوصی به حضور جدی‌‌تر، پررنگ‌تر و کار سالم و قانونی در حوزه ICT گفت: دولت قصد رقابت با بخش خصوصی را ندارد بلکه نقش حامی و یاور بخش خصوصی و فعالان حوزه ICT را دارد.

او با درآمدزا خواندن عرصه ICT گفت: تنوع محصولات، خدمات و جذابیت‌های موجود در حوزه ICT سبب شد تا همیشه فضا برای فعالیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم وجود دیتاسنتر در استان گفت: ما از ایجاد دیتاسنتر در این استان حمایت می‌کنیم و برای دیتاسنترداری تسهیلاتی هم قایل خواهیم شد.

واعظی با تاکید بر سیاست دولت در زمینه اشتغال گفت: ما حتی از ایجاد یک شغل هم در استان حمایت می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بیان این نکته که هرگونه محصول بومی قابل ارزش است ابراز کرد: در حوزه ICT از هرگونه فعالیت که منجر به تولید یک محصول یا خدمات بومی گردد حمایت می‌کنیم.

در این دیدار استاندار محترم هرمزگان، نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و تعدادی از فعالان و نخبگان حوزه ICT به ارایه گزارشهایی از طرحها، پروژهها و عملکرد خود پرداختند.