یارانه امشب درجیب خانوار

به گزارش افکارنیوز، محمدباقر نوبخت عصر امروز در جمع مسئولان گیلان با بیان اینکه دولت برای حمایت از بخش کشاورزی به کشاورزانی که الگوی ملی منطقه‌ای را رعایت می‌کنند تسهیلات پرداخت می‌کند، اظهار کرد: دولت در قانون برنامه پنجم توسعه در بند «ی» مربوط به امور کشاورزی به منظور تجهیز منابع سرمایه‌گذاری برنامه دارد.

وی افزود: دولت در بخش چای ۱۶۰ میلیارد به تفکیک ۱۰۰ میلیارد تومان برای هزینه ساماندهی و ۶۰ میلیارد تومان تملک دارایی به چای اختصاص داده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه حمایت دولت تنها در بخش چای نیست، ادامه داد: حمایت دولت شامل تمام زارعان و کشاورزان کشور از گوجه‌کار گرفته تا خرماکار و … است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی اشاره کرد و گفت: امشب دستور پرداخت ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای یارانه‌های مردم صادر شده و پرداخت می‌شود.

تصمیم‌گیری چای در تهران با حضور نماینده چایکاران انجام شود
رئیس سندیکای چایکاران کارخانه‌های چای شمال نیز در جلسه مذکور وضعیت چای را نامطلوب خواند و گفت: به دلیل اینکه بیشتر تصمیم‌گیری‌ها در تهران بدون حضور نماینده کشاورزان و کارخانه‌داران چای است اغلب نتایج به دست آمده رضایت‌بخش نیست.

سعید رحمت‌سمیعی با بیان اینکه اگر تصمیم‌گیری‌های چای در تهران با حضور نماینده چایکاران انجام شود مسایل با تئوری‌های مطرح شده یکی می‌شود، ادامه داد: توصیه می‌شود اعتبار در نظر گرفته شده با توجه به گذشت زمان هرس برای کف‌بر و کمربر چای برای تغذیه باغ‌های چای هزینه شود.

اختیارات سازمان چای به آن برگردانده شود

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه مذکور خواستار بازگرداندن اختیارات سازمان چای به این سازمان شد و گفت: چایکاران در بحثنهاده‌ها و تامین آب باغ‌های چای مشکل دارند.
ایرج ندیمی افزود: اگر مدافع عدم تغییر کاربری باغ‌های چای هستیم باید کشاورزان را تامین کنیم.

چای بدون حمایت دولت از بین می‌رود
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: چای بدون حمایت و هدایت دولت از بین می‌رود.

محمد مهدی رهبری املشی با تاکید بر اینکه دولت باید هر کشاورز چایکار را به رسمیت بشناسد، تصریح کرد: مالکیت کشاورز چایکار حدود ۶ دهم هکتار است و دولت نباید بگوید توجیه اقتصادی ندارد زیرا از قبل همین بوده است.

وی با تاکید بر رسیدگی به وضعیت معاش کشاورزان چایکار خاطرنشان کرد: باید حداقل معیشت کشاورز تامین شود.