افزایش قیمت بنزین در بازار خلیج فارس

به گزارشافکارنیوز،افزایش قیمت نفت در دو هفته گذشته، سیر صعودی قیمت بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی در بازار خلیج فارس را به دنبال داشت؛ به طوری که این افزایش قیمت که از اواخر ژانویه آغاز شده است همچنان ادامه دارد؛ بر این اساس متوسط قیمت هر تن بنزین در بازار خلیج فارس تا ۱۱ فوریه(۲۲ بهمن ماه) به ۵۸۴.۵ دلار رسید.

با قیمت دلار آزاد ۳۴۲۷ تومان، هر لیتر از این فرآورده حدود ۱۵۰۰ تومان معامله شد که نسبت به قیمت بنزین در هفته پیش از آن با نرخ ۱۲۴۵ تومان، افزایش ۱۷ درصدی را نشان می دهد.

هم اکنون قیمت هر لیتر بنزین آزاد در ایران هزار تومان است که بر این اساس قیمت بنزین آزاد کنونی، حدود ۵۰۰ تومان با نرخ تعیین شده در قانون هدفمندی یارانه‌ها - مبنی بر رسیدن قیمت حامل‌های انرژی به ۹۵ درصد نرخ فوب خلیج فارس - فاصله دارد.

متوسط قیمت هر تن نفت‌گاز(گازوئیل) هم در بازار خلیج فارس ۴۷۰ دلار بود که قیمت هر لیتر آن با محاسبه دلار آزاد حدود ۱۳۵۰ تومان می‌شود. قیمت این فرآورده در مدت مورد نظر حدود پنج درصد رشد داشته است.

به گزارش تسنیم، پس از یک کاهش دیگر در تعداد تاسیسات فعال استخراج نفت در آمریکا قیمت نفت برای دومین هفته متوالی افزایش یافت و قیمت نفت برنت به بالاترین رقم در سال ۲۰۱۵ رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات در هفته گذشته دو دلار و ۲۴ سنت - معادل حدود چهار درصد - افزایش یافت و به ۶۱ دلار و ۵۲ سنت رسید. قیمت نفت برنت در هفته ای که گذشت شش درصد و از ابتدای ماه جاری تاکنون ۱۵ درصد رشد داشته است.

همچنین قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۵۷ سنت، معادل سه درصد افزایش به ۵۲ دلار و ۷۸ سنت رسید.