گوشت گوسفندی گران شد

به گزارشافکارنیوز،علی اصغر ملکی با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفندی طی ۲ الی ۳ هفته گذشته افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مشتری، حدودا بین ۲۹ هزار تا ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی در مورد علل افزایش قیمت گوشت گوسفندی اضافه کرد: هم اکنون در روزهای پایانی سال ۹۳ قرار داریم و دام‌هایی که در این سال پرورش یافته بودند به تدریج روبه اتمام هستند البته برای ماه آینده پیش بینی می‌کنیم که بره نو به بازار عرضه شود و تا حدی این مساله را پوشش دهد ضمن اینکه ورود بره‌های جدید به بازار معمولا از ۱۵ اسفندماه انجام می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که قیمت فعلی تا پایان سال ثابت می‌ماند یا خیر؟ گفت: این مساله مشخص نیست و باید دید در آینده چه پیش خواهد آمد ضمن اینکه درحال حاضر با خروج غیرمجاز دام از کشور مواجه هستیم که درصورت جلوگیری از این امر، مشکلاتمان کمتر است اما در غیر این صورت ممکن است قیمت‌ها مقداری افزایش یابد.

ملکی با بیان اینکه قاچاق دام از ایران به کشورهای عراق و امارات انجام می‌گیرد، افزود: ما این موضوع را به مسئولان اطلاع رسانی کردیم تا از آن جلوگیری شود.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به عرضه برههای نو به بازار در اسفندماه، امکان کاهش قیمت گوشت گوسفندی برای شب عید وجود دارد یا خیر؟ گفت: گوشت گوسفندی ارزان نمیشود چراکه ایام عید و هوا خنک است بنابراین گوشت مصرف میشود و نباید توقع ارزانی داشت.