به گزارش افکارنیوز، حدود یک ماه پیش موضوع تعیین قیمت دنا به محل اختلاف شورای رقابت و شرکت ایران خودرو تبدیل شد. در این زمینه ایران خودرو پیشنهاد تعیین قیمت ۴۸ میلیون تومانی را به شورای رقابت ارائه کرده بود اما این شورا قیمت دنا را ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین کرد.

این موضوع اعتراض ایران خودرو را به دنبال داشت به‌گونه‌ای که این شرکت اعلام کرد تولید دنا با قیمت ۴۲ میلیون تومان زیان‌ده است و پس از تحویل خودروهای پیش‌فروش شده دنا به پیش‌خریداران، باقی تولیدات این خودرو در بازار داخل عرضه نشده و صادر خواهد شد.

در این شرایط به گفته فعالان بازار خودرو، ایجاد اختلاف قیمت هشت میلیون تومانی بین قیمت کارخانه‌ و بازار خودروی دنا موجب شده که برخی از خریدارانی که این خودرو را برای استفاده شخصی پیش‌خرید کرده بودند، با هدف کسب سود نسبت به فروش این خودرو در بازار آزاد اقدام کنند.

وجود اختلاف هشت میلیون تومانی بین قیمت تعیین شده از سوی شورای رقابت با قیمت خودروی دنا در بازار در حالی است که پیش از این رییس شورای رقابت هدف این شورا از قیمتگذاری خودروها را از بین بردن حاشیه بازار (تفاوت قیمت کارخانه و بازار) این محصولات اعلام کرده بود اما در خودروی دنا اختلاف زیادی بین قیمت کارخانه و بازار این خودرو ایجاد شده و دلالان و واسطهها در بازار این محصول فعال شدهاند.