احمد وليپور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فاز ۹ و ۱۰ از تاثيرگذارترين فازها در پارس جنوبي است و توليدات ارزشمند اين فاز نشان دهنده جايگاه و ارزش اين پالايشگاه مهم در پارس جنوبي است.
به گزارش فارس از عسلویه، وی افزود: در سال جهاد اقتصادی برای افزایش بهره‌وری در پارس جنوبی از همه توان موجود به نحو مطلوب استفاده می‌کنیم و امیدوار هستیم که بتوانیم در راستای اهداف بلند نظام تلاش حرکت کنیم.
رئیس بهره‌برداری فاز‌های ۹ و ۱۰ از افزایش برداشت از مخزن مشترک پارس جنوبی از طریق کاهش زمان تعمیرات اساسی در سال جهاد اقتصادی خبر داد و خاطرنشان کرد: تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم با همت و تلاش مثال‌زدنی کارکنان، زودتر از برنامه زمان‌بندی شده به پایان رسید که موفق شدیم در این دوره بیش از ۷۵ میلیون متر‌مکعب گاز بیشتری از مخزن مشترک برداشت کنیم.
ولی‌پور با اشاره به تعمیرات اساسی امسال پالایشگاه پنجم تصریح کرد: تعمیرات اساسی فاز ۱۰ طبق برنامه زمان‌بندی شده انجام شد و تعمیرات اساسی فاز ۹ پس از انجام کارهای برنامه‌ریزی شده به ترتیب ردیف دوم گازی در تاریخ ۱۶ تیر ماه و ردیف اول گازی در تاریخ ۱۸ تیر ماه به بهره‌برداری رسید.
رئیس بهره‌برداری پالایشگاه پنجم متذکر شد: هم‌اکنون این پالایشگاه با حداکثر ظرفیت تمام واحدها در مدار تولید قرار دارد و با پایان یافتن تعمیرات اساسی، مشکلات ناشی از کاهش تولید گاز و اتان ارسالی به پتروشیمی‌ها برطرف شده است.
ولی‌پور با اشاره به تضمین تولید مستمرگاز در فصل زمستان با انجام کارهای زیاد و بزرگ در پالایشگاه پنجم اضافه کرد: برای سایر مشکلات و کارهای مهم دیگر نیز برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرفته که انشاالله قبل از فصل زمستان تمام مشکلات را برطرف می‌کنیم.
وی عنوان داشت: رفع اشکال از نشتی بخار در سطح پالایشگاه و رفع اشکال و تست سیستم برق اضطراری پالایشگاه(ژنراتورهای دیزلی) از مهم‌ترین اقدامات در این دوره تعمیرات اساسی است.
این مسئول گفت: با رفع نشتی گاز با انجام تعمیرات اساسی توانستیم از هدر رفت گاز زیاد جلوگیری کنیم و پالایشگاه را برای افزایش تولید آماده کنیم.
وليپور اظهار داشت: استفاده از تمام ظرفيت موجود و افزايش بهرهوري در سال جهاد اقتصادي از مهمترين برنامههاي ماست و اميدوار هستيم در مسير شكوفايي اقتصادي پارس جنوبي تاثيرگذار باشيم.