طرح جدید کاهش مصرف برق و گاز در ساختمان‌ها

به گزارشافکارنیوز، یوسف آرمودلی از طراحی و ساخت نخستین سامانه هیت پمپ ۱۰۰ درصد ایرانی توسط متخصصان داخلی خبر داد و گفت: این سامانه در زمستان گرمایش و در تابستان سرمایش ایجاد و از مصرف گاز جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران با بیان اینکه این سامانه از سه ماه پیش راه‌اندازی شده و امروز به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: این سامانه بیش از ۵۰ درصد در مصرف انرژی در زمستان صرفه‌جویی و در تابستان نیز بیش از ۴۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نخستین سامانه هیت پمپ به‌ صورت کاملا ایرانی طراحی و ساخته شده است، اظهار داشت: تمام تجهیزات و حفاری این سامانه به‌صورت ایرانی است که با توجه به اینکه نخستین پایلوت آن بوده، ۲۰۰ میلیون تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

وی افزود: با استفاده از هیت پمپ‌‌ها می‌‌توانیم سرمایش مورد نیاز را تامین و با پیک‌‌سایی از این طریق، به شبکه برق کشور کمک کرد.

مدیرعامل سازمان انرژیهای نو ایران خاطرنشان کرد: طرح هیت پمپ اجراشده کاملا ایرانی است که کسب دانش فنی در مراحل مختلف اجرایی کار را بهدنبال داشت و مستندهای فنی خوبی بهدست آمده است که میتواند برای توسعه مناسب آن در آینده استفاده شود.