به گزارشافکارنیوز،بازار معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی طی ۲ هفته گذشته برخلاف تصور برخی از مصرف‌کننده‌ها و حتی بنگاهداران املاک در ایام تعطیلات نوروزی با تعطیلی رو به رو نشد چراکه طبق اطلاعات منتشرشده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، سری اول معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی در سال جاری از همان روز اول فروردین کلید خورده است و تا روز قبل از ۱۳ فروردین ادامه داشته است.

به نظر می‌رسد این دسته از خریداران که در دو هفته گذشته اقدام به خرید کرده‌اند به دلیل نبود مشتری در ایام تعطیلات و حتی در اسفند ماه، فرصت را غنیمت شمرده و وارد بازار خرید شده اند.

شواهد معاملات بازار مسکن در دو هفته ابتدایی سال ۹۴ نشان می‌دهد: برخی از فروشنده‌های پول لازم هم در ۱۵ روز گذشته تخفیف بیشتری برای مراجعه‌کنندگان در این ایام مذکور در نظر گرفته بودند. به عنوان مثال یک واحد مسکونی ۹۱ متری با ۲ سال عمر بنا در محله امامزاده معصوم در جنوب تهران، متری یک میلیون و ۴۷۳ هزار تومان به فروش رسیده است.

همچنین جزئیات یک فایل فروشی که به خریدار در روز سوم فروردین عرضه شده به این شرح است: در خیابان قیام یک واحد مسکونی ۲ ساله ساخت به متراژ ۱۱۰ متر مربع با قیمت خرید هر متر مربع ۳ میلیون و ۴۳۶ هزار تومان. از سوی دیگر بابت خرید هر متر مربع از یک واحد مسکونی ۷۲ متری در خیابان دردشت، خریدار ۳ میلیون و۲۴ هزار تومان پرداخت کرده است. این معامله در ششم فروردین ماه به ثبت رسیده است.

همچنین واحد دیگری در خیابان نارمک که ارزش هر متر مربع آن ۴ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان اعلام شده بود در ۹ فروردین به معامله ختم شد. این واحد ۱۱۹ متر و ۳ سال ساخت است. البته در ایام نوروز بازار مسکن در غرب تهران هم بی‌نصیب از معامله نبوده است. به عنوان مثال در خیابان جنت آباد شمالی هم یک واحد مسکونی ۹۳ متری با ۳ سال عمر بنا متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ۱۰ فروردین در سامانه به عنوان فایل خریداری شده به ثبت رسیده است.

نمونه دیگری از معاملات خرید و فروش بازار مسکن در آخرین روزهای تعطیلات نوروز مربوط به یک واحد مسکونی ۱۲۹ متری، یک‌سال ساخت در خیابان گیشا است. براساس اطلاعات منتشرشده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، ارزش هر متر مربع از واحد مذکور ۵ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان تعیین شده بود.