به گزارشافکارنیوز،بازار مسکن کشور به سبک و سیاق دو سال گذشته همچنان در رکود به سر می‌برد. مسئولان و دست‌اندرکاران این بخش در اواخر سالی که گذشت پیش‌بینی خروج این بخش از رکود را از ماه آینده کردند، رونقی که به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی حدود ۵ درصد قیمت خانه را افزایش می‌دهد.


در فاصله ۱۵ روز مانده به اردیبهشت موعود جنب و جوش چندانی در بازار مسکن به چشم نمی‌خورد، موضوعی که به گفته فعالان این بخش عادی بوده و این وضعیت تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

در شرایطی رکود بازار مسکن نگاهی به قیمت آپارتمان‌های ۶۰ متری نوساز پایتخت در اولین ماه بهار می‌اندازیم. جایی که قیمت ارزان‌ترین آپارتمان به ازای هر مترمربع یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان واقع در گرگان - نظام‌آباد و گرانترین آن مربوط به آپارتمانی واقع در خیابان شیراز با قیمت هر مترمربع ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

هم‌اکنون قیمت هر مترمربع آپارتمان نوساز واقع در گیشا با امکاناتی از جمله پارکینگ و آسانسور ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است، به عبارت دیگر هزینه خرید یک واحد آپارتمان با مساحت ۶۰ مترمربع در گیشا ۳۵۴ میلیون تومان است.

این در حالی است که یک واحد ۶۰ متری فول امکانات واقع در سلسبیل از سوی مالک ۲۹۴ میلیون تومان و البته تخفیف ۴ میلیون تومانی برای خریدار قیمت‌گذاری شده است.

همچنین قیمت یک واحد آپارتمان ۶۰ مترمربعی واقع در نارمک جنوبی ۲۲۲ میلیون تومان و واحد مسکونی با همین متراژ در خیابان ۲۴ متری سعادت‌آباد ۵۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

واحد مسکونی واقع در فردوس با امکاناتی نظیر پارکینگ، انباری، آسانسور ۳۷۲ میلیون تومان، اپارتمان ۶۰ متری واقع در چهارراه لشگر - خیابان مخصوص ۱۵۰ میلیون و واحد ۶۰ متری در ولنجک - عدالت ۴۵۰ میلیون تومان است.


قیمت برخی واحدهای نوساز در مناطق ۲۲گانه تهران

محله متراژ قیمت(میلیون تومان)
دارآباد - پورابتهاج ۶۰ ۲۶۴
چیذر ۶۰ ۶۱۰
شادمهر ۶۰ ۳۰۰
مرزداران ۶۰ ۳۶۵
سیدخندان ۶۰ ۴۲۰
ونک - ملاصدرا ۶۰ ۷۶۲
شمس‌آباد ۶۰ ۳۳۵
تهرانپارس ۶۰ ۳۰۰
فاطمی ۶۰ ۳۶۰
شهرک راه‌آهن شرقی ۶۰ ۳۰۰
میدان ولیعصر ۶۰ ۳۰۰
ارامنه شمالی ۶۰ ۱۸۰
مجیدیه - دبستان ۶۰ ۲۴۰
استاد معین ۶۰ ۲۴۰
۳۰ متری جی ۶۰ ۱۶۸
منیریه ۶۰ ۲۲۸
تهرانسر ۶۰ ۲۱۶
شیراز ۶۰ ۸۳۴
گرگان - نظام‌آباد ۶۰ ۸۲