جدول / گران ترین خودروهای وارداتی

به گزارش افکارنیوز، بر اساس آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ ماه سال گذشته ۹۸.۴۱۶ هزار تن کالا به ارزش ۴۹.۷۴۴ میلیون دلار کالا صادر شده است که در مقایسه با سال ۹۲ رشد ۱۸.۸۷ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین در سال گذشته ۴۱.۲۳۴ هزار تن کالا به ارزش ۵۲.۴۷۷ میلیون دلار کالا وارد کشور شده است که در مقایسه با سال ۹۲ رشد ۵.۵۷ درصدی را تجربه کرده است.

آمارهای گمرک نشان می دهد در سال ۹۳ کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، هند و افغانستان ۵ کشور عمده طرف معامله در صادرات بوده اند. همچنین چین، امارات متحده عربی، جمهوری کره، ترکیه و هند ۵ کشور عمده طرف معامله در واردات بوده اند.

بر اساس آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران بیشترین مبادلات تجاری ایران در سال ۹۳ با کشور چین صورت گرفته است. به طوری که ۲۹.۱۰۱ هزار تن کالا به ارزش ۹.۱۵۹ میلیون دلار کالا به چین صادر شده است که در مقایسه با سال قبل از نظر وزنی ۱۶ درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری۲۳ درصد افزایش یافته است. همچنین در سال گذشته ۵.۳۶۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۲.۵۶۱ میلیون دلار کالا از چین وارد کشور شده است که در مقایسه با سال ۹۲ از نظر ارزش وزنی ۱۸ درصد و از نظر ارزش دلاری ۲۸ درصد افزایش یافته است.

همچنین بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته ۹۴ هزار و ۶۸۲ میلیارد ریاد خودرو وارد کشور شده است. این در حالی است که در سال گذشته واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی به کشور ممنوع بود و همین موضوع باعثکاهش قابل توجه ارزش خودروهای وارداتی به کشور شد.

این در حالی است که به گفته ولی الله افخمی راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت طبق مصوبه پیشین هیات دولت ثبت سفارش و واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی. سی ممنوع بوده و این مصوبه در سال ۹۴ نیز اجرا می‌شود، ضمن اینکه ثبت سفارش و ورود کالاهای گروه ۱۰ نیز با ارز متقاضی انجام شده و میزان سود بازرگانی کالاهای یاد شده نیز دو برابر است.

اما در آخرین ماه سال گذشته گران ترین خودرو وارد شده به تهران بنز e۲۵۰ است که ارزش گمرکی آن ۶۷ هزار و ۷۷۲ دلار ثبت شده است. همچنین پس از این خودروی آلمانی گرانقیمت ترین خودرو وارداتی به تهران بی ام دبلیو ۵۲۸ است که ارزش گمرکی آن ۶۳ هزار و ۲۹۱ دلار ثبت شده است.

از نکات جالب توجه واردات یکجای ۸۸ خودرو آلفا رومئو جولیتا محصول کشور ایتالیا به ارزش گمرک یک میلیون و ۵۷۹ هزار دلار است. علاوه بر این در اسفند ماه ۳ خودرو هندی تاتا مانزا، تاتا ویستا و تاتا suv نیز به ترتیب با ارزش گمرکی ۸۴۲۵ دلار، ۷۸۵۴ دلار و ۱۷ هزار و ۳۷۹ دلار وارد تهران شده است.

در جدول زیر گرانقیمت ترین خودروهای وارداتی به تهران در آخرین ماه سال ۹۳ آمده است:

جدول/ گران ترین خودروهای وارداتی