قیمت انواع لبنیات در بازار + جدول

به گزارش افکارنیوز، انواع لبنیات در بیشتر برندها در مغازه‌های سطح شهر از ثبات نسبی برخوردار است و تنها تعداد معدودی از برندها مقداری افزایش قیمت داشته‌اند.

همچنین سعید سلطانی - مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران - هم اظهار امیدواری کرده که اگر هزینه‌های تولید به ویژه قیمت خوراک دام کنترل شود، می توان قول داد که قیمت شیر و لبنیات در سال جاری افزایش نمی یابد.

بر اساس بازار فعلی، شیرکم چرب یک لیتری به طور متوسط ۲۲۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان فروخته می‌شود. البته در روزهای پایانی سال گذشته برخی کارخانه های لبنی بدون مجوز سازمان حمایت قیمت این محصول را افزایش دادند که با پیگیری‌های و برخورد سازمان حمایت قیمت‌ها به حالت قبل بازگشت اما هنوز یکی از برندها شیر کم چرب یک لیتری را بر اساس قیمت افزایش یافته بدون مجوز عرضه می کند.

شیر پر چرب یک لیتری نیز از ۲۳۰۰ تا ۲۸۰۰ تومان در برندهای ختلف متفاوت است. همچنین قیمت شیر کاکائو یک لیتری حدود ۴۰۰۰ تومان است.

ماست کم چرب یک کیلوگرمی ۳۰۰۰ تا ۳۹۰۰ تومان عرضه می‌شود و در برخی برندها قیمت ماست یک کیلوگرمی به بیش از ۵۰۰۰ تومان نیز می‌رسد.

همچنین پنیر ۴۰۰ گرمی ۴۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.

قیمت‌های دوغ، کره و خامه‌ نیز با ثبات روبرو بوده است.
بر اساس این گزارش، دوغ یک و نیم لیتری بین ۲۲۰۰ تا ۲۷۰۰ تومان عرضه می‌شود. قیمت کره ۵۰ گرمی ۱۲۰۰ و کره ۱۰۰ گرمی ۲۳۰۰ تومان است و خامه ۱۰۰ گرمی ۱۲۰۰ تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.