برنامه ریزی برای صادرات ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ

به گزارش افکارنیوز، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اعلام کرد: مصطفی یاسائی در جلسه معرفی مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان سمنان اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور آمادگی خرید مرغ داخل سایز بدون محدودیت را در سطح کشور دارد و در حال حاضر به طور متوسط هر شب تا ۶۵۰ تن خریداری و ذخیره می شود.

وی همچنین از برنامه ریزی برای تحقق صادرات ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در سالجاری خبر داد و افزود: در سال ۹۲ به میزان ۱۳هزار تن و سال گذشته نیز ۴۰ هزار تن صادرات مرغ انجام شد.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: سال گذشته برای تامین به موقع، به مقدار و ثبات قیمت و حتی روند نزولی قیمت نهاده ها در کشور سال خوبی بود.

یاسائی ضمن بیان اینکه با توجه به روند افزایشی تولید گوشت مرغ در کشور برای حمایت از تولید کنندگان دو اقدام اساسی مد نظر شرکت بود گفت: توجه جدی به صادرات با توجه به مطالعه بازارهای هدف و انجام مذاکرات با طرف های خارجی و خرید گوشت مرغ از تولید کنندگان داخلی، ذخیره سازی و عرضه در زمان مناسب از جمله این اقدامات بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۱۳۶هزار تن گوشت مرغ از تولید کنندگان داخلی خریداری و ذخیره سازی شد که در طول سنوات گذشته بی سابقه بوده و برای تنظیم بازار نیز طی دو ماه پایانی سال حدود ۶۰ هزار تن در کشور توزیع شد.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به خشکسالی سال گذشته گفت: در چهار استان کشور که شرایط حاد خشکسالی حادثشد به میزان ۱۰۰ هزار تن نهاده در چند نوبت و به صورت مدت دار در اختیار عشایر قرار گرفت.

با حضور مدير عامل شركت پشتيباني امور دام كشور در سمنان و طي حكمي اسفنديار مونسان به سمت مدير جديد شركت پشتيباني امور دام استان منصوب شد.