۱۳۰شرکت درلیست نهایی واگذاری

به گزارش افکارنیوز، سیدجعفر سبحانی درباره زمان آزادسازی سهام عدالت به مهر گفت: سازمان خصوصی سازی پیش از سال جاری، آئین نامه یا لایحه جدید آزادسازی سهام عدالت را آماده کرد که برای تدوین این لایحه ساعتها، کار مطالعاتی و تحقیقاتی با همکاری سایر دستگاه ها انجام داد.

مشاور سازمان خصوصی سازی با اشاره به ارسال این لایحه توسط این سازمان به وزارت اقتصاد و تصویب آن در این وزارتخانه افزود: لایحه مذکور هم اکنون برای تصویب در کمیسیون اقتصادی هیئت دولت است و به زودی به تصویب خواهد رسید.

وی ادامه داد: با توجه به آمادگی که مجلس در این زمینه دارد و اینکه تمامی جزئیات و شرایط آزادسازی سهام عدالت در این لایحه دیده شده است، به نظر می رسد که پس از تصویب لایحه در دولت، بلافاصله مجلس با فوریت این موضوع را پیگیری و رسیدگی خواهد کرد و با مصوبه مجلس بلافاصله اجرایی خواهد شد.

سبحانی همچنین درباره ادامه برنامه های سازمان خصوصی سازی برای واگذاری سهام شرکت های دولتی در سال ۹۴ اظهارداشت: سازمان از ابتدای فعالیت تاکنون سهام ۱۱۵۰ شرکت را در لیست واگذاریهای خود داشت که طی ۱۴ سال گذشته ۹۰ درصد از سهام این شرکتها فقط ۱۰ درصد باقی مانده است که ۱۳۰ شرکت را شامل می شود.

مشاور سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: لیست این شرکت های باقیمانده هم پس از اصلاح ساختارها و برگزاری مجامع برای قیمت گذاری و تعیین شرایط تقسیط به هیات دولت ارائه می شود تا برای عرضه آماده شوند.