شاخص به کانال ۶۶ هزار واحدی سُر خورد

به گزارش افکارنیوز، در ساعات اولیه معاملات امروز تعداد ۲۲۲ هزار و ۳۶۳ سهم اوراق بهادار به ارزش ۴۲۰ میلیارد و ۷۹۹ هزار ریال در ۱۹ هزار و ۴۳۱ نوبت معاملاتی داد وستد شد.

شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) با کاهش ۳۳ واحدی به ۲۸ هزار و ۶۴۰ واحد، شاخص کل(هم‌وزن) با کاهش ۰.۸۰ واحدی به ۱۰ هزار و ۱۶۸ واحد، شاخص بازار دوم با کاهش ۱۴۷ واحدی به ۱۳۳ هزار و ۵۴۴ واحد رسید.

پربیننده‌ترین نماد معاملاتی امروز را بانکی‌ها تشکیل می‌دهند و بیشترین تاثیر منفی را در شاخص نماد گسترش نفت و گاز پارسیان و بیشترین تاثیر مثبت را نماد سرمایه‌گذاری توسعه ملی دارد.

روند منفی شاخص در این روزها همچنان ادامه دارد و به عقیده‌ی مسولان و کارشناسان بازار سرمایه به دلیل بروز رفتار هیجانی سهامداران و خیل عظیمی ار عرضه‌های اولیه باید این روزها برای بازار پیش بینی می‌شد زیرا تا تحولات اقتصادی ایجاد نشود و مشکلات بهبود پیدا نکند نمی‌توان انتظار بهبود شرایط را داشت.

علاوه بر این، بازار سرمایه متاثر از شرایط اقتصادی است و هرگونه تحول اقتصادی من جمله نرخ ارز، قیمت نفت، مذاکرات هسته‌ای و نرخ سود بانکی در شرایط این بازار تغییراتی را ایجاد می‌کنند.

پس شاید بهتر باشد به جای اینکه با رفتار هیجانی و سپس با رفتن در صف فروش، سهامداران مقداری منطقیتر و با دیدی تخصصیتر به بازار سرمایه نگاهی بیندازند و بازار سرمایه را به عنوان بازاری پربازده در بلندمدت انتخاب کنند.