افزایش وام مسکن به ۸۰ میلیون تومان مردم را خانه‌دار می کند

به گزارش افکارنیوز، احمد تولا اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون افزایش قیمت وام مسکن نداشتیم هر چند مقرر شده بود که وام مسکن از ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان به ۳۰،۵۰ و ۸۰ میلیون تومان افزایش یابد.

وی بیان داشت: با گذشت دو ماه از سال هنوز افزایشی صورت نگرفته و ابلاغی در این خصوص به بانک ها انجام نشده است.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان اصفهان بیان داشت: آخرین وام مسکن که به متقاضیان پرداخت شده است ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان بوده است.

وی از اعطای وام ۳۰ میلیون تومانی به ازای هر واحد مسکن مهر خبر داد و گفت: در برنامه جدید مقرر شد ۵ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکن مهر بیشتر از مبلغ وام به انبوه سازان اختصاص یابد تا مسکن های مهر که نیمه کار مانده است به اتمام برسد.

تولا با عنوان اینکه در حال حاضر وام های ۳۰ میلیون تومانی به مسکن های مهر نیمه کاره بهارستان اختصاص یافته است، اعلام کرد: تا شهریور ماه امسال در بهارستان شاهد مسکن مهر نیمه کاره نخواهیم بود.

وی به مسکن های مهر نیمه کاره فولاد شهر اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از مسکن های مهر نیمه کاره فولاد شهر در انتظار نصب تجهیزات آب، برق و گاز هستند که این موارد نیز حل می شود.

تمام پروژه های نیمه کاره مسکن مهر تا پایان سال به اتمام می‌رسد

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان اصفهان با اظهار اینکه تا پایان سال ۹۴ به طور قطع مسکن مهر نیمه کاره نخواهیم داشت، بیان داشت: تا پایان سال تمام پروژه های مسکن مهر به اتمام می‌رسد.

وی بیان داشت: مسکن مهر به نسبت اینکه پیمانکار آن چه کسی و یا چه شرکتی بوده است در فواصل زمانی مختلف به مردم تحویل داده شده است و برخی از این شرکت ها از زمان معین شده عقب‌تر هستند.

موردی از کلاهبرداری در مسکن مهر اصفهان نداشته ایم

تولا در پاسخ به اینکه در فولاد شهر برخی از مسکن های مهر نیمه کاره به این دلیل است که فرد پول‌ها را از مردم جمع آوری و فرار کرده است، گفت: مسکن مهر در دو بخش تعاونی ها و انبوه سازان در استان اصفهان در حال ساخت است که در بخش تعاونی حدود ۱۰ سال است پروژه مسکن مهر کلید خورده و مشکلات خاص خود را دارد و در حوزه انبوه سازان موردی نداشتیم که پول از مردم دریافت و اقدام به کلاهبرداری شده باشد.

وی با اظهار اینکه وام مسکن ۳۵ میلیون تومانی دردی از مردم در خرید خانه دوا نمی کند، گفت: وقتی حداقل قیمت یک واحد مسکونی در اصفهان ۲۰۰ میلیون تومان باشد باید در حدود ۸۰ میلیون تومان وام داده شود تا کمک به خرید خانه شود.