تولید نفت ایران ۴۵ هزار بشکه در روز افزایش یافت

به گزارش افکارنیوز، درحالی‌ که بازارهای جهانی از عرضه نفت اشباع است، تولید نفت ۱۲ کشور عضو اوپک در ماه آوریل ۲۰۱۵ برابر با فروردین امسال به مرز ۳۱ میلیون بشکه رسید.

اعضای این سازمان در این ماه ۳۰ میلیون و ۸۴۳ هزار بشکه نفت در روز تولید کرده است که نسبت به ماه گذشته ۱۸ هزار بشکه افزایش را نشان می‌دهد. کشورهای عضو اوپک در مارس امسال ۳۰ میلیون و ۸۲۵ هزار بشکه نفت در روز تولید کرده بودند.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ایران در ماه آوریل نسبت به ماه پیش از آن ۴۵ هزار و ۲۰۰ بشکه در روز افزایش یافته و به ۲.۸۲۴ میلیون بشکه در روز رسیده است.

تولید نفت عربستان در این ماه نسبت به ماه پیش از آن ۲۶ هزار و ۷۰۰ بشکه در روز افزایش یافته و به ۱۰.۰۹۵ میلیون بشکه بشکه در روز رسیده است. عربستان در ماه مارس ۱۰.۰۶۹میلیون بشکه نفت تولید کرده بود.

وزیر نفت ایران از اعضای اوپک خواسته است تا خود را برای افزایش صادرات نفت ایران آماده کنند اما تحلیلگران معتقدند که عربستان از این پیشنهاد استقبال نخواهد کرد و انتظار می‌رود که به سیاست خود برای حفظ سهم از بازار ادامه دهد حتی با وجود قیمت‌های پایین‌تر برای نفت.

بر اساس این گزارش، از ۱۲ کشور عضو اوپک ۵ کشور الجزایر، آنگولا، لیبی، قطر و ونزوئلا کاهش تولید داشته‌اند که بیشترین کاهش مربوط به آنگولا با کاهش ۱۱۴ هزار و ۳۰۰ بشکه ای در روز بوده است.

بیشترین افزایش تولید به کشور عراق باز می گردد که افزایش ۴۶ هزار و ۷۰۰ بشکه‌ای در این ماه داشته است.

تولید نفت ۱۲ کشور عضو اوپک در ماه آوریل به این شرح است: الجزایر ۱.۰۹۹ میلیون بشکه در روز ، آنگولا ۱.۶۱۲، اکوادر ۰.۵۵۸، ایران ۲.۸۲۴، عراق ۳.۶۷۱، کویت ۲.۷۵۹، لیبی ۰.۴۶۸، نیجریه ۱.۸۸۶، قطر ۰.۶۷۸، عربستان ۱۰.۰۹۵، امارات ۲.۸۲۶ و ونزوئلا ۲.۳۶۵ میلیون بشکه در روز.