تولید خودرو در فروردین‌ ماه امسال ۴۱ درصد افزایش یافت

به گزارش افکارنیوز، شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران(شاتا)؛ در فروردین امسال تولید خودروی سواری ۵۴ هزار و ۹۵۲ دستگاه اعلام شده که در مقایسه با فروردین سال ۹۳ رشد ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش؛ در فروردین ماه امسال تولید وانت بالغ بر ۲ هزارو ۳۷۴ دستگاه؛ مینی‌بوس ۳۲ دستگاه؛ اتوبوس ۴۰ دستگاه و کامیون به تعداد ۶۲۵ دستگاه تولید شده است.

این گزارش حاکیست؛ در فروردین ماه امسال عمده‌ترین خودرهای سواری تولید شده شامل پژو پارس ۷ هزار و ۶۰۴دستگاه؛ پژو ۴۰۵ به تعداد ۷ هزارو ۱۸۴ دستگاه‌؛ پژو ۲۰۶ به تعداد ۶ هزار و ۵۶۱ دستگاه؛ پراید نسیم و صبا به تعداد ۸ هزارو ۱۷۹ دستگاه؛ تیبا به تعداد ۵ هزارو ۱۹۱دستگاه تولید شده بود.

همچنین در این مدت؛ سمند به تعداد ۴ هزارو ۱۶۹ دستگاه؛ پراید به تعداد ۵ هزارو ۲۰۸ دستگاه؛ نسیم و صبای دو گانه سوز به تعداد ۹۷۹ دستگاه؛ رانا یک هزار و ۶۵۶ دستگاه؛ دنا یک هزارو ۵۸۵ دستگاه‌؛ سراتو به تعداد ۵۵۶ دستگاه؛ محصولات رنو ۳۵۴ دستگاه؛ پارس تندر به تعداد ۲۰۰ دستگاه؛ MVM به تعداد ۲ هزار و ۵۰۱ دستگاه و X۱۰۰ به تعداد ۲۴دستگاه، تندر ۹۰ به تعداد ۱۹۹ دستگاه و سوزوکی به تعداد ۱۳ دستگاه تولید شده است.