به گزارشافکارنیوز،در معاملات امروز صبح بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا(وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه ژوییه با ۱۰ سنت افزایش، ۵۹ دلار و هشت سنت معامله شد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در دوره مشابه نیز ۱۶ سنت افزایش یافت و به ۶۵ دلار و ۱۹ سنت رسید.

نیکولاس تئو از سی ام سی مارکتز اعلام کرد: «بهای نفت کمی پس از انتشار گزارش وزارت انرژی آمریکا که کاهش ذخایر نفت خام آمریکا را بیشتر از حد انتظار نشان می داد، افزایش یافت. برخی این کاهش را نشانه تسکین موقت تأثیر عرضه مازاد نفت تعبیر کردند».

بر اساس گزارش وزارت انرژی آمریکا که هر چهارشنبه منتشر می شود، ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته برای سومین هفته پیاپی کاهش پیدا کرد. این کاهش بیشتر از حدی بود که تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند.

بر اساس آمار وزارت انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۱۵ مه(۲۵ اردیبهشت) دو میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش یافت و به ۴۸۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رسید در حالی که کارشناسان کاهش یک میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند.

تولید نفت آمریکا که بسیاری از ناظران ترجیح می دهند روی آن تمرکز کنند، به نه میلیون و ۲۶۲ هزار بشکه در روز کاهش رسید که ۱۱۲ هزار بشکه در روز کاهش را طی یک هفته نشان می دهد.

بهای نفت در فاصله ژوئن ۲۰۱۴ تا ژانویه ۲۰۱۵ به علت عرضه مازاد و تقاضای پایین همچنین خودداری سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) به کاهش سقف تولید این سازمان، نزدیک به نیمی از ارزش خود را از دست داد.

اما از اواسط ماه مارس بهای نفت حدود ۱۵ دلار در هر بشکه افزایش یافت و به نظر می رسد حدود ۶۰ دلار در هر بشکه برای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت تثبیت شده است.

نیکولاس تئو خاطر نشان کرد بازار در زمینه عرضه و تقاضا تغییر چشمگیری مشاهده نمی کند و نوسان دلار فقط می تواند باعثتغییر قیمت نفت شود.

نفت که با دلار قیمت‌گذاری می شود، در برابر نوسانات دلار بسیار حساس است. بالا رفتن ارزش دلار باعثمی شود سرمایه‌گذارانی که ارزهای دیگر در اختیار دارند کمتر به خرید نفت رو بیاورند و قیمت نفت کاهش پیدا می کند.

چهارشنبه در پایان معاملات بازار نیویورک، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۹۹ سنت افزایش، ۵۸ دلار و ۹۸ سنت به فروش رفته بود.

در بازار لندن نيز هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال با يک دلار و يک سنت افزايش، ۶۵ دلار و سه سنت معامله شده بود.