حساب بانکی ملاک قطع یارانه نیست

به گزارشافکارنیوز، احمد میدری، معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعع، با اشاره به فعالیت کارگروه شناسایی افراد ثروتمند اظهار داشت: این کارگروه همچنان فعال است و افراد حذف شده مرحله به مرحله اعلام خواهند شد.

وی در برابر این سوال که چه میزان از منابع آزاد شده از محل حذف یارانه اقشار ثروتمند صرف امور اشتغال و تولید خواهد شد، گفت: دولت بر اساس قانون باید منابع آزاد شده را صرف اشتغال کند چرا که بخشی از منابع به خاطر کاهش قیمت نفت باید جبران شود.

میدری تاکید کرد: برای تخصیص منابع باید دید چه میزان از افراد حذف می‌شوند و اینکه چقدر منابع آزاد خواهد شد.

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حذف یارانه اقشار پردرآمد بر اساس توانایی‌های مالی انجام می‌شود، گفت: یکی از ملاک‌های حذف یارانه اقشار پردرآمد محل سکونت و بعد خانوار است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از اطلاعات بانکی افراد برای حذف یارانه استفاده شده است یا خیر، تاکید کرد: به هیچ وجه از اطلاعات بانکی و حساب شخصی افراد برای حذف یارانه استفاده نشده است.

میدری با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی ۶ میلیون نفر از لیست یارانه‌بگیران خارج خواهند شد، گفت: ‌باید ۳ هزار میلیارد تومان از منابعی که برای پرداخت یارانه افراد کسر شده، جبران شود که قاعدتاً‌ بر اساس آن ۶ میلیون نفر یارانه‌بگیر باید حذف شوند.

وی در پایان حذف یارانه اقشار پردرآمد را طبق قانون تا ۶ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: مازاد آن فعلا در دستور کار نیست.