ساخت پالایشگاه در اندونزی با منابع نفتی ایران

به گزارش افکارنیوز، وزیر ارتباطات ایران به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور امروز با وزیر هماهنگ‌کننده امور اقتصادی اندونزی بر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور دیدار کرد. جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اندونزی روز گذشته پس از یک وقفه چند ساله بار دیگر آغاز شد.

محمود واعظی در اختتامیه برگزاری جلسات کمیسیون مشترک با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور، اظهار داشت: عزم و اراده جدی دو کشور برای از سرگیری روابط در توسعه روابط وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در جلسات امروز موضوعات سرمایه‌گذاری، تجارت، گمرک، موضوعات صنعتی، موسسه استاندارد، همکاری‌های بانکی، صنایع نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی، صنعت برق، آب و فاضلاب، حمل و نقل بین‌المللی، معدن و صنایع معدنی، مخابرات، تکنولوژی، توریسم، بهداشت و درمان، محیط زیست، کشاورزی، رادیو و تلویزیون، جوانان، ورزش، همکاری‌های دریایی و ماهیگیری مورد بررسی قرار گرفت و برای توسعه روابط در این موضوعات توافق شد.

*حجم روابط بین ایران و اندونزی در سال آینده به ۲ میلیارد دلار افزایش می یابد

وی اظهار امیدواری کرد: حجم روابط بین ایران و اندونزی که اخیرا به ۴۵۰ میلیون دلار کاهش یافته بود، در سال آینده به بیش از ۲ میلیارد دلار افزایش بیابد.

واعظی یادآور شد: همچنین علاوه بر موضوعات امضاء شده در این سند همکاری دو طرف تاکید داشتند که دو ملت مسلمان امروز که اسلام از سوی گروه‌های وحشی مورد حمله قرار گرفته وظیفه دارند چهره واقعی اسلام را بیشتر نمایان کنند.

در این دیدار همچنین صوفیان جلیل وزیر هماهنگ‌کننده امور اقتصادی اندونزی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره میزان واردات نفت اندونزی از ایران و برنامه اندونزی برای افزایش واردات نفت از ایران، گفت: اندونزی روزانه ۸۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار بشکه نفت خام وارد می‌کند و در حال حاضر حجم واردات نفت اندونزی از ایران زیاد نیست اما ایران به اندونزی پتانسیل خوبی برای همکاری در موضوعات نفتی دارند.

*ساخت پالایشگاه در اندونزی

وزیر هماهنگ‌کننده امور اقتصادی اندونزی افزود: در مذاکرات این کمیسیون مشترک اقتصادی ساخت پالایشگاه در اندونزی با استفاده از ظرفیت نفت ایران مطرح شد که در جلسات آینده به صورت دقیق‌تر و با جزئیات بیشتر این موضوع بررسی می‌شود.

انتهای پیام/ک