به گزارشافکارنیوز، ‌ طبق اطلاعات ثبت شده در سامانه بازار املاک ایران، هفته گذشته یک واحد مسکونی ۱۷۰ متری، یک‌سال ساخت در خیابان شریعتی در محدوده پل رومی، متری ۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شده است. علاوه بر این خریدار دیگری بابت هر متر مربع از یک واحد مسکونی ۲۲۴ متری، ۱۱ میلیون و ۵۴۶ هزار تومان پرداخت کرده است.

واحد مذکور ۵ سال ساخت و در خیابان محمودیه است. از طرف دیگر، فروشنده‌ای در شهرک غرب، قیمت هر متر از واحد ۱۲۱ متری خود را که ۱۴ سال از عمربنای آن می‌گذرد ۱۱ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان تعیین کرده بود که به متقاضی با همین قیمت تحویل داده شده است! این ۳ فایل واحد مسکونی طبق سامانه بازار املاک ایران از بالاترین قیمت قطعی فروش طی چند روز گذشته برخوردار بوده‌اند. همچنین بر اساس آمار سامانه مذکور در چند روز قبل واحدهایی هم بودند که قیمت قطعی فروش هر متر آنها کمتر از ۲ میلیون تومان برآورد شده است.

برای مثال: در یکی از فرعی‌های خیابان جوادیه واحدی به متراژ ۵۴ متر مربع ۱۴ سال ساخت متری یک میلیون و ۸۰۳ هزار تومان معامله شده است. از سوی دیگر یک میلیون و ۶۷۶ هزار تومان به‌عنوان قیمت قطعی واحدی ۶۸ متری ۸ سال ساخت در محله خانی‌آباد، خیابان دولت‌آباد در سامانه بازار املاک ایران ثبت شده است. در بین جدول قیمت‌های قطعی فروش، اکثر قیمت‌های معامله شده بر اساس مترمربع، بین ۲ میلیون تا ۵ میلیون تومان در محله‌های مختلف تهران است.