بازار ۱۰ هزار میلیارد تومانی دارو در ایران

به گزارش افکارنیوز، دکتر رسول دیناروند گفت: هدف وزارت بهداشت هیچگاه رسیدن به خودکفایی ۱۰۰ درصدی در حوزه دارو نبوده و نیست و اصولا هیچ کشوری به دنبال چنین هدفی نیست.

وی اهدافی که وزارت بهداشت برای صنعت دارویی ترسیم نموده است را رسیدن به تراز مثبت خواند و آنرا به معنی صادرات بیشتر از واردات دانست.

دیناروند همچنین با بیان اینکه توسعه صنعت داروسازی در کشور باید درون زا و برون نگر باشد اظهار داشت: طبق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحثاقتصاد مقاومتی، باید جوشش از درون داشته باشیم به این معنا که ضمن تامین نیازها ی کشور بازار خود را در سطح بین الملل توسعه دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره اهداف در نظر گرفته شده در سال گذشته عنوان کرد: در تسهیل دسترسی مردم به دارو، کاهش واردات، افزایش تولید داخل به اندازه پاسخگویی به نیازهای مردم، تلاش در جهت ارتقاء بخشی بیش از پیش کیفیت داروهای ایرانی در حد رضایت مندی به موفقیت نائل شدیم.

وی بیان این سخنان را به معنی اینکه دیگر هیچ مشکلی وجود ندارد ندانست و خاطر نشان کرد: قطعا هنوزمشکلاتی وجود دارد و هنوز بیمارانی هستند که در دسترسی به دارو دچار مشکل می باشند اما همواره تلاشمان این بوده که این دشواری ها را به حداقل ممکن برسانیم.

دیناروند در پایان با تاکید بر اینکه در حال حرکت به سمت کاهش مشکلات هستیم، گفت: به هرحال بازار دارویی ما یک بازار ۱۰هزار میلیارد تومانی است که بخش عمده آن را دولت و بیمه ها پرداخت می کنند و بخشی هم به عهده مردم است تلاش ما این است که سهم دولت در پذیرش این هزینه ها بیش از سهم مردم باشد و مردم توان جبران هزینه ها را داشته باشند خوشبختانه این اتفاق افتاده است و همچنان ادامه خواهد یافت.