مشترکان پُرمصرف‌ آب منتظر جریمه باشند

به گزارش افکارنیوز، سید رسول باقری گفت: با تصویب شورای اقتصاد، تعرفه ‌های جدید برای آب شرب اعمال و پس از آن آب با قیمت واقعی به مشترکان ارائه می ‌شود. با اجرای این طرح، مشترکان پُرمصرف که بیش از ۳۰ مترمکعب آب در روز مصرف کنند، دو برابر قیمت تمام شده و بیش از ۲۰ مترمکعب به قیمت تمام شده بهای آب را پرداخت خواهند کرد.

معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان تهران اظهارداشت: اما مشترکانی که بیش از ۱۰ مترمکعب در روز مصرف کنند، ۴۰ درصد بهای تمام شده آب و مشترکانی که ۵ مترمکعب مصرف کنند، ۳۰ درصد قیمت تمام شده آب را پرداخت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: قیمت تمام شده آب را آبفا به شورای اقتصاد ارائه کرده و پس از تائید در قبوض مشترکان اعمال می شود. این مقام مسئول در آبفای تهران با اشاره به اینکه برای اعمال تعرفه ‌های جدید منتظر تائید شورای اقتصاد هستیم، گفت: اجرای این طرح علاوه بر کمک به صنعت آب برای تعمیرات، نگهداری و خدمات رسانی بهتر به مشترکان، در مدیریت مصرف نیز بسیار موثر خواهد بود.

باقری افزود: با وجود اینکه سیستم تشویقی برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده که هزینه کمتری نسبت به قیمت تمام شده پرداخت می کنند، اما تعرفه ها به گونه ای محاسبه می شود که قیمت تمام شده آبفا برای تولید آب شرب از مشترکان پُرمصرف دریافت شود.