کاهش شدید میوه‌های قاچاق در بازار

به گزارشافکارنیوز،حسین مهاجران با اعلام این خبر، افزود: در میان انواع میوه و صیفی، قیمت صیفی‌جاتی مانند خربزه، و به ویژه هندوانه در روزهای اخیر کاهش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هرکیلوگرم هندوانه درمیادین مرکزی میوه و تره بار ۲۰۰ تا ۶۰۰ تومان، طالبی ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ و و خربزه هزار تا ۱۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار، ادامه داد: قیمت هرکیلو‌گرم گیلاس در میدان مرکزی میوه و تره بار ۶ تا ۱۲ هزار تومان، هلو شبرنگ، شلیل، زرد آلو و آلو ۶ تا ۸ هزار تومان و نوع ریز این محصولات تا ۲ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

مهاجران اظهار داشت: پیاز و سیب زمینی نیز وضعیت عرضه مناسبی داشته و به ترتیب کیلویی ۵۰۰ تا ۷۰۰ و ۶۰۰ تا ۸۰۰ به فروش می رسد.

وی با شاره به نرخ میوه‌های مجاز وارداتی در میادین مرکزی میوه و تره بار، تصریح کرد: هر کیلوگرم انبه ۵ تا ۸ هزار تومان، موز ۲۸۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان و هر بسته ۶ و ۸ تایی آناناس ۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

مهاجران اظهار داشت: به دلیل اینکه فصل برداشت نارگیل به پایان رسیده است، این محصول درمیادین مرکزی میوه و تره بار عرضه نمی‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: با افزایش عرضه میوههای داخلی در بازار مصرف، میزان عرضه میوههای خارجی قاچاق، در میادین مرکزی میوه و تره بار به شدت کاهش یافته است و کمتر در این مکان مشاهده میشود.