تعیین نحوه تسویه بدهی‌های حساب ذخیره ارزی

به گزارشافکارنیوز،براساس آیین‌نامه یاد شده، تأدیه تمام و یا بخشی از بدهی توسط بدهکار حداقل به میزان ۲۵ درصد اقساط سررسید شده به ماخذ نرخ روز گشایش، به صورت علی‌الحساب و در رابطه با آن دسته از بدهکارانی که دارای اقساط سررسید شده نمی‌باشند صرفا ارائه درخواست کتبی به بانک عامل در چارچوب این آیین‌نامه در مهلت زمانی، تعیین تکلیف محسوب می‌گردد و پرونده تسهیلاتی این دسته از بدهکاران قابل طرح در کارگروه ملی خواهد بود.

سپس اعضای کابینه به بررسی نحوه و میزان اختصاص تسهیلات بانکی برای خرید تضمینی سایر محصولات اساسی، پرداختند. بر اساس این مصوبه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در قالب ایجاد خط اعتباری مستقل از طریق بانک‌های عامل معادل سیزده هزار و پانصد میلیارد ریال تسهیلات مطابق برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی(به جز گندم) در اختیار مباشرین خرید تضمینی قرار دهد.
اختصاص مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل در شهرستان‌های خلخال و کوثر در استان اردبیل از دیگر مصوبات هیات وزیران بود.

در جلسه دیروز اصلاح اساسنامه شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، در دستور کار هیات دولت قرار گرفت که براساس اصلاح این اساسنامه، هیئت مدیره شرکت مرکب از پنج عضو اصلی خواهد بود که با پیشنهاد رییس مجمع عمومی و تصویب مجمع عمومی عادی از بین افراد صاحب نظر در تخصص‌های مرتبط با فعالیت‌های شرکت برای مدت دو سال انتخاب می‌شوند.

همچنین در جلسه امروز، معاونت حقوقی رییسجمهور گزارشی درخصوص تنقیح و تدوین قوانین و مقررات به هیات وزیران ارایه داد. ضرورتها و دشواریهای تنقیح قوانین و مقررات، مراحل تنقیح و تدوین قوانین و مقررات و سیر تاریخی آن، فعالیتهای معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات و چالشها و راهکارهای این بخش از جمله موارد مطرح شده در گزارش مذکور است.