به گزارش افکارخبر، دبیر شورای تامین مسکن استان تهران به سرمایه‌گذاران ساختمانی توصیه کرد، روند توقف ساخت‌وسازهای نیمه‌کاره را که در دو سال گذشته ادامه داشت، پایان دهند تا با تکمیل سریع و عرضه آپارتمان‌های نوساز به بازار مصرف، هم از سود فروش بهره ببرند و هم مانع افزایش قیمت مسکن در دو سال آینده شوند.


فریبرز واحدی افزود: رکود بخش مسکن باعثشده تعداد صدور پروانه‌های ساختمانی کاهش یابد و چنانچه واحدهای نیمه‌تمام هر چه زودتر به بهره‌برداری نرسند سال ۹۵ و ۹۶ جهش قیمت مسکن را تجربه خواهیم کرد.

مدیر کل راه‌وشهرسازی استان تهران تصریح کرد: نیمی از کل سرمایه‌گذاری‌های ساختمانی در سال گذشته، در ساختمان‌های نیمه تمام حبس شد.

بررسی فایل‌های فروش ثبت شده در سامانه اطلاعات بازاراملاک ایران نشان می‌دهد که در هفته گذشته میزان معاملات مسکن افزایش داشته است. بیشتر معاملات انجام شده براساس میانگین منطقه یا نزدیک به کف قیمت در منطقه است. به طور مثال آپارتمان نوساز به متراژ ۸۰ متر مربع در محله تهرانپارس دوخوابه متری ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رفته است. در محله ونک نیز آپارتمانی ۱۲۶ متری با قدمت ۴ ساله، متری ۵ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان به فروش رفته است.


همچنین آپارتمانی ۶۸ متری در منطقه یافت آباد به قیمت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسید. در میان معاملات انجام شده در این هفته تعداد فروش زمین و املاک کلنگی نیز افزایش داشته است و نشان می دهد سازندگان مسکن هم برای بازگشت به این بازار انگیزه مناسب را به دست آورده‌اند. به‌طور مثال زمینی ۵۰ متری در محله چهارصد دستگاه در محدوده پیروزی به قیمت ۵ میلیون تومان به فروش رفته است.


یک مشاور املاک درمنطقه غرب تهران هم افزایش خریدار در بازار مسکن را تایید می‌کند و می‌گوید: تعداد خریدارانی که تصمیم به خرید گرفته‌اند افزایش داشته اما رونق بازار تاثیری بر قیمت‌ها نگذاشته است.