قطعی مکرر برق در قطب صادرات نفت!

به گزارش افکارخبر، جزیره خارگ به عنوان قطب صادرات نفت کشور محسوب می‌شود، به طوری که بیش از ۹۵ درصد از نفت خام کشور از این جزیره صادر می‌شود؛ نبض اقتصاد کشور در جزیره خارگ می‌تپد.

گرمای هوا به روزهای اوج خود رسیده و وسایل سرمایشی باید با تمام توان کار کنند تا بتوان شرایط را تحمل کرد، کولرهایی که مصرف برق بالایی دارند و تعداد دستگاه‌های روشن نیز این روزها بیشتر شده است.

مشکلات برق در جزیره خارگ مدت‌هاست که وجود دارد و در این روزها با وجود گرمای شدید هوا شاهد قطعی‌های ناخواسته برق در جزیره هستیم که مشکل را برای مردم بیشتر می‌کند.

تحمل حتی چند دقیقه کوتاه گرمای تابستان در جزیره خارگ بدون استفاده از کولر بسیار سخت است و مردم جزیره خارگ این روزها در برخی اوقات این لحظات سخت را تجربه می‌کنند؛ تجربه‌ای که بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

خاموشی‌ها قابل تحمل نیست

بخشدار ویژه جزیره خارگ در ارتباط با مشکلات برق در این جزیره اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات مردم در جزیره خارگ به وضعیت برق جزیره مربوط می‌شود که باید تلاش ویژه‌ای برای رفع این مشکلات صورت بگیرد.

عسکر زارعی با بیان اینکه مردم جزیره از قطعی مکرر برق گلایه دارند، به گرمای بسیار زیاد هوا اشاره کرد و افزود: در فصل گرم تابستان قطعی برق توجیهی ندارد و باید فکری اساسی به حال وضعیت برق جزیره شود.

وی از فرسودگی شبکه‌های برق به عنوان یکی از مشکلات برق جزیره یاد کرد و افزود: برخی از نوسانات و قطعی‌ها ناشی از فرسودگی شبکه توزیع است و نیاز است شبکه برق شهری نوسازی و تعمیر شود.


هزینه ۳۰ میلیارد ریالی برای بهبود برق خارگ

مدیر برق شهرستان بوشهر در گفتگو به خبرنگار مهر به پروژه‌های در دست اقدام مدیریت برق بوشهر برای بهبود وضعیت برق در جزیره خارگ اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهمی که در دستور کار داریم، تبدیل ولتاژ برق جزیره از ۱۱ به ۲۰ کیلوولت است.

جهانگیر تل‌اشکی در ادامه از اصلاح شبکه‌های فرسوده برق در جزیره خارگ خبر داد و اضافه کرد: برای نوسازی شبکه‌های برق جزیره تاکنون دو کیلومتر شبکه اصلاح شده است.

وی همچنین از توسعه شبکه‌های توزیع موجود در جزیره خبر داد و افزود: تعویض پست‌های برق فرسوده جزیره را نیز در دستور کار داریم که تاکنون چهار دستگاه تهیه و به محل منتقل شده است.

مدیر برق شهرستان بوشهر در پایان بیان کرد: بیش از ۳۰ میلیارد ریال پروژه برق در خارگ تعریف و اجرا خواهد شد و امیدواریم با همکاری مسئولان محلی، پروژه‌ها به نحو احسن تکمیل شود.

مردم جزیره مقاومت را دریابید

جزیره خارگ به جزیره مقاومت و ایستادگی مشهور است، جزیره‌ای که در دوران دفاع مقدس دو هزار و ۸۸۰ بار یعنی به تعداد روزهای جنگ بمباران شد ولی حتی یک لحظه صادرات نفت خام جزیره قطع نشد.

مردمی که سختیهای متعددی را چه در دوران جنگ و چه قبل و بعد از آن متحمل شدهاند، نباید مشکلاتی از این دست داشته باشند و مسئولان باید توجه ویژهتری به مردم در این جزیره داشته باشند.