هاب ماهواره ایران به‌روز شد؟

به گزارشافکارخبر،در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و چند تن از نمایندگان مجلس، پروژه هاب ماهواره‌ای ایران افتتاح شد.

ایران یک کشور حادثه‌خیز با تنوع آب و هوایی و نقاط متعدد غیرقابل دسترسی است و شبکه ماهواره‌ای وی‌ست شرکت ارتباطات زیرساخت برای استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای در کنار دیگر سیستم‌های ارتباطی از جمله فیبر و رادیو و ارتباط رسانی به نقاط دورافتاده و خاص و پاسخگویی به نیازهای ارتباطی در مواقع ضروری و حوادثغیرمترقبه استفاده می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت پیش از این، این شرکت یک هاب ماهواره‌ای قدیمی داشته که نیاز به، به‌روزرسانی برای آن ضروری بود و ۱۲ سال است که قرار است این به‌روزرسانی انجام شود.

با نصب و راه‌اندازی تجهیزات پایانه‌های ماهواره‌ای در نقاط موردنظر در کم‌تر از یک روز شرکت زیرساخت می‌تواند در مناطق موردنظر تأمین ارتباط کند و ترافیک آن نقاط را به شبکه‌های مرسوم کشوری انتقال دهد و درنهایت به مردمی که در آن منطقه هستند، خدمت‌رسانی شود. پروژه‌ هاب ماهواره‌ای دارای ۳ ایستگاه در بومهن، همدان و اصفهان است که تجهیزات این ایستگاه‌ها قابلیت ارائه سرویس‌های صوت، دیتا و انتقال ترافیک تا ۱۵۰۰ پایانه ماهواره‌ای را دارند.

ارائه سرویس به پایانه‌های متحرک و هدف‌های متحرکت مانند قطار، هواپیما و کشتی‌ها، تأمین ارتباط نقاط صعب‌العبور جزایر، سکوهای نفتی و انتقال ترافیک اپراتورهای موبایل به نقاط مختلف از جمله کاربردهای هاب ماهواره‌ای است.