کویت: پیش بینی می کنیم ایران به اعتراض ما پاسخ دهد

به گزارشافکارخبر، «خالد جارالله» معاون وزیر خارجه کویت پیش‌بینی کرد ایران بزودی به اعتراض کویت در خصوص میدان نفتی «آرش»(الدره) پاسخ دهد.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «الرأی»، جارالله گفت: به دلیل طرح مناقصه‌های ایران برای توسعه بخش شمالی الدره که یک شرکت بریتانیایی آن را دریاقت کرده است، یادداشت اعتراضی به ایران ارائه شده وپیش‌بینی می‌شود ایران بزودی پاسخ دهد.

وی افزود: ما با طرف ایرانی در ارتباط هستیم، برای حل تمامی پرونده‌های به تعویق افتاده آماده‌ایم و بر افزایش و تقویت روابط دوگانه خود و بازشدن افق‌های متعدد در این باره اصرار داریم.

اوایل ماه جاری(شهریور) بود که کویت «حسن زرنگار ابرقویی» کاردار ایران را به دلیل طرح مناقصه ایران برای توسعه میدان نفتی «آرش»(الدره) فراخواند.

جارالله در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع امنیتی در این کشور پرداخت و گفت: ما با مقامات امنیتی انگلیسی و آمریکایی در ابن باره هماهنگ هستیم تا راهکار‌های آنها درباره تدابیر امنیتی در فرودگاه‌ها را دریافت کنیم.

در روزهای گذشته، مطبوعات کویتی در این خصوص موجی از گزارش‌های انتقادی و منفی علیه ایران به راه انداختند و مناقصه‌های ایران را در راستای فعالیت ایران پس از توافق هسته‌ای تفسیر کردند.