با فرا رسيدن فصل پاييز و بازگشايي مدارس، تب مسافرت در كشور پايين آمده و همين موضوع كسادي بازار خودرو را به همراه داشته است.

به گزارش فارس، در چنین شرایطی قطع فروش محصولات کیا در بازار خودروی ایران و عدم اعلام قیمتهای جدید این محصولات از سوی شرکت کیا، گمانه زنیهایی مبنی بر احتمال افزایش قیمت تولیدات این شرکت در صورت تداوم توقف فروش را به همراه داشته است. هرچند این توقف فروش فعلا تاثیری در قیمت محصولات پر فروش کیا در ایران نداشته است به طوری که هم اکنون هر دستگاه سراتو ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، هر دستگاه موهاوی ۷۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هر دستگاه اپتیما ۴۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

* تندر۹۰ از ۱۱،۵ تا ۱۵،۸ میلیون تومان

به گزارش مهر، تندر ۹۰ که طی ماه گذشته قیمتش به بالاترین حد خود رسیده بود، این روزها روند کاهشی در قیمت را تجربه می‌کند.
هم اکنون مدل E۰ کولردار تندر۹۰ به قیمت ۱۱.۵ میلیون تومان و نوع E۱ با ترمز ضد قفل این خودرو ۱۳.۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در همین حال، تندر ۹۰ مدل E۲ نیز به قیمت ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به دست مشتریان می‌رسد.
در مورد پژو ۲۰۶ با ترمز ضد قفل نیز می‌توان به قیمت ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی این خودرو اشاره کرد. همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V۱ این روزها ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.
مشتریان سمند LX می‌تواند این خودرو را با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از بازار خریداری کنند و در مورد پژو پرشیا نیز می‌توان به قیمت ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی این خودرو اشاره کرد که تغییر قابل توجهی طی ماه‌های اخیر نداشته است.
همچنین هر دستگاه پژو پارس دوگانه ‌سوز در بازار ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
در حال حاضر هر دستگاه پراید بنزینی سفید ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و نوع دوگانه‌سوز این خودرو ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و همچنین هر دستگاه سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۱۱ نیز به ترتیب ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به خریداران عرضه می شود.
در چنین وضعیتی به دلیل استقبال پایین بازار از سایپا ۱۴۱ توقف تولید این خودرو تأثیری بر بازار نداشته و قیمت آن بدون تغییر همچنان ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.
زانتیا نیز که این روزها بحثتوقف تولیدش داغ است با قیمت ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.
در همین حال هر دستگاه ریو به عنوان یکی دیگر از محصولات شرکت سایپا نیز ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

* احتمال روند صعودی قیمتها

بررسی قیمتها در بازار خودرو نشان می‌دهد این روزها آوانته دنده‌ای ۲۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و نوع اتوماتیک این خودرو ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.
همچنین قیمت هر دستگاه ورنای دنده‌ای در بازار آزاد ۱۹.۵ میلیون تومان است.
در حال حاضر هر دستگاه ام‌. وی. ‌ام ۴ سیلندر ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و نوع ۳ سیلندر این خودرو ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
در همین حال هر دستگاه خودرو گل ۱۸.۵ میلیون تومان به دست خریداران می‌رسد.
فعالان بازار پيشبيني ميكنند در صورت اجراي طرح هدفمند كردن يارانهها و همچنين افزايش ارزش دلار، قيمت خودرو در بازار با روندي رو به رشد همراه خواهد بود.