اعلام ضرر چند میلیارد دلاری از عدم‌اجرای برجام آدرس غلط به مردم است

به گزارشافکارخبر، محمدرضا پورابراهیمی، بیان برخی صحبت‌ها مبنی بر ضرر ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلاری کشور با عدم اجرای برجام را اعلام آدرس غلط به مردم دانست و اظهار داشت: از همان روزهای نخست مذاکرات هسته‌ای صحبت‌های مختلفی مبنی بر ایجاد اتفاقات بزرگ در اقتصاد کشور با توافقات بین المللی مطرح شد اما هنوز نه خبری از لغو تحریم‌ها و نه اتفاقات بزرگ در کشور است.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران نیازمند اصلاح ساختاری است، افزود: البته تحریم‌ها تأثیرات خاص خود را بر اقتصاد کشور گذاشته‌اند اما نباید تمام مشکلات را به گردن تحریم بیندازیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر بهبود معیشت و اقتصاد را به لغو تحریم‌ها موکول کنیم انتظارات کاذب در سطح جامعه اتفاق خواهد افتاد که دولت باید جوابگوی این انتظارات باشد.

پورابراهیمی با تأکید بر اینکه قبل از مذاکرات هسته‌ای دولت اکثر مشکلات اقتصادی را به گردن تحریم انداخت، اما امروز می‌بیند که همه‌چیز به تحریم‌ها گره نخورده است، اظهار داشت: دولت هنوز ۵۰ درصد قانون مبارزه با قاچاق کالا را اجرا نکرده و هرروز حجم ورود کالاهای قاچاق به کشور افزایش پیدا می‌کند. البته هنوز قانون بهبود فضای کسب و کار هم اجرایی نشده است. حال باید این سؤال را از دولت پرسید: اجرای این امور چه‌ربطی به تحریم‌ها دارد؟!

وی اضافه کرد: در خوشبینانه‌ترین حالت با لغو برخی تحریم‌ها به شرایط سال ۹۰ باز خواهیم گشت که در آن مقطع نه رشد اقتصادی و نه وضعیت اشتغال کشور مناسب بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بیان ضرر چند میلیارد دلاری ایران با عدم‌اجرای برجام به‌ضرر دولت است چراکه دولت باید بگوید: بعد از لغو تحریم‌ها آیا همین ارقام نصیب کشور می‌شود یا خیر؟