به گزارشافکارخبر، بلومبرگ اعلام کرد: اداره گمرک سوئیس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارزش صادرات ساعت سوئیس در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ با افتی ۷.۲ درصدی مواجه شد. بر اساس آمار فدراسیون صنعت ساعت مچی سوئیس‌، میزان صادرات با افت ۲ درصدی در ۹ ماه اخیر به ۱۵.۸ میلیارد فرانک رسیده است.

تقاضای ضعیف در چین و هنگ کنگ در حال سرایت به دیگر بازارهای آسیا نظیر سنگاپور، کره جنوبی و تایوان است و باعثشده که صنعت ساعت سازی سوئیس(که دهمین بخش بزرگ صادرات این کشور است) با رکود مواجه شود.

هنگ کنگ و چین در سال گذشته یک چهارم از صادرات ساعت سوئیس را به خود اختصاص داده بودند. میزان صادرات به آمریکا، ‌ دومین بازار بزرگ دنیا، در ماه سپتامبر ۱۸ درصد کاهش داشته که بیشترین افت ماهانه در ۵ سال اخیر بوده است.

شرکت سواچ(‌تولیدکننده ساعت‌های امگا و تیسوت) با افت ۲.۱ درصدی مواجه شده در حالی که شرکت ریچمونت(صاحب برند کارتیه) افت ۱.۶ درصدی را تجربه کرده است.

پاتریک شوندیم، تحلیلگر زورچر کانتونال بانک در زوریخ اعلام کرد: ‌ «دلیل اصلی این افت چینی‌ها هستند، چرا که میزان تقاضا را کاهش داده‌اند. بزرگ‌ترین نگرانی من در مورد آینده است. آیا این افت موقت است یا بدتر از این خواهد شد؟»