ایرانی‌ها تندر را دو برابر قیمت جهانی‌اش می خرند!

به گزارشافکارخبر،خودروی داچیا لوگان یا به عبارتی رنو لوگان که در ایران با نام تندر ۹۰ شناخته می‌شود با قیمت حدود ۴۰ میلیون برای مدل E۲ با دنده دستی و حدود ۴۷ میلیون تومان برای مدل دنده اتومات آن در سطح بازار آزاد فروخته می‌شود.

قیمت مدل پیکاپ(وانت) این خودرو نیز در بازار داخلی حدود ۳۵ میلیون تومان است.

این خودرو بجز ایران در بسیاری دیگر از کشورهای جهان با عناوین مختلف تولید و عرضه شده است.


قیمت این خودروی با کیفیت معمولی در بازار بین‌المللی تنها ۶۵۰۰ دلار برابر با حدود ۲۱ میلیون تومان است.

این خودرو در ابتدا توسط واحد تولیدی رنو با نام داچیا در رومانی طراحی و تولید شد که هدف اصلی از تولید لوگان یا تندر ۹۰، تولید یک خودروی ارزان قیمت با کیفیت متوسط برای اقشار با متوسط درآمد کم یا متوسط بوده و هست.

رنوی فرانسه مالک داچیای رومانی است و تندر ۹۰ نیز با دیگر نام ها نظیر داچیا، رنو، لادا، و نیسان در کشورهای مختلف شناخته می شود.

داچیا لوگان دارای ۴ مدل است که شامل داچیا سواری، ‌استیشن، پیکآپ(وانت) و ون می‌شود.

اولین دستگاه لوگان یا تندر ۹۰ در سال ۲۰۰۴ و در مدل سواری در رومانی تولید شد.

در سال ۲۰۰۷ تولید این خودرو در هند نیز آغاز شد و پس از آن نیز در مغرب، برزیل، ترکیه، روسیه، کلمبیا، آفریقای جنوبی و ایران نیز شروع شد.

این خودرو در دیگر کشورها با برندهای رنو لوگان، نیسان آپریو، ماهیندرا وریتو، تندر ۹۰، لادا لارگوس، نیسان NP۲۰۰، و رنو سیمبول معرفی و به فروش رسیده است.

این خودرو در کشورهای گوناگون در مدل ها و با موتورهای مختلف و بر اساس شرایط کشور مقصد به فروش رسیده است.

مدل های جدید این خودرو قیمت تا حدودی بیشتر دارند اما این خودرو به عنوان یک خودرو ارزان به بازار معرفی شد و همچنان ارزان محسوب می شود.

تندر ۹۰ در ابتدا در ایران نیز با هدف ارائه یک خودروی ارزان قیمت به بازار معرفی شد که تولید مدل E۰‌ با قیمتی به مراتب پایین تر نسبت به مدل های با آپشن های بهتر شاهدی بر این مدعاست اما با گذشت زمان تولید مدل های ارزان این خودرو در کشور به دلیل حاشیه سود کمتر برای خودروسازان متوقف شد و در حال حاضر تندر۹۰ به عنوان یک خودروی با قیمت بالا در میان خودروهای تولید داخلی شناخته می‌شود.