چرا نباید مردم به بانک‌ها مراجعه کنند؟

به گزارش افکارخبر، با گذشت حدود یک ماه از تشریح بسته رکود دولت، در چند روز گذشته دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع، بخشنامه‌های تکمیلی در راستای تقویت و تحریک طرف تقاضا در بازار را ابلاغ کرده است که این موضوع سرآغازی بر اجرای بسته ضدرکود دولت شمرده می‌شود.

در چند روز گذشته با آغاز اجرای بسته، بانک‌ها میزبان متقاضیان تسهیلات بسته بوده‌اند که پاسخ به آنها عدم ارتباط بانک و مشتری است. زیرا طبق بسته مشتریان باید تسهیلات خرید خودرو را با خودروسازان در میان گذاشته و برای دریافت کارت اعتباری، باید به شرکت‌های فعال در آن مراجعه کنند.

امروز(یکشنبه) با وجود اینکه به نسبت روز گذشته از تعداد مراجعات مردم برای اطلاع از چگونگی پرداخت تسهیلات بسته ضدرکود کمتر شده است اما بازهم تعدادی از افراد به بانک ها مراجعه کرده اند. در این بین متصدی بانک به فردی که برای دریافت وام خرید خودرو به بانک مراجعه کرده بود، گفت: در وهله اول باید به نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های خودروساز مراجعه کرده و مراحل خرید انجام شود.

او افزود: در مرحله پایانی با توجه به میزان درآمد فرد و میزان تسهیلات دریافتی، اقساط تعیین می‌شود.

در این زمینه متقاضی دریافت وام خرید خودرو در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط اقدام به خرید خودرو و پرداخت سودی در حدود ۱۵ میلیون تومان احساس نیاز می‌کند، به اقتصاد نیوز گفت: به دنبال آن هستم که اگر بتوانم با خرید خودرو و فروش لحظه‌ای آن ۲۵ میلیون تومان پول نقد عایدم شود، چنین خریدی را انجام دهم.

این درحالی است که به نظر می رسد اغلب افراد هدفشان از خرید خودرو و یا دیگر کالاها تبدیل کردن آن کالا به پول نقد است. حتی متصدی بانک هم به اقتصادنیوز می‌گوید: عمدتا این سوال می پرسند که چطور می توانند وام خرید کالا را به پول تبدیل کنند. به گفته متصدی بانک مربوطه در چند روز گذشته حجم قابل توجهی از مشتریان برای دریافت اطلاعات به شعب بانک‌ها مراجعه کرده‌اند درحالی که بانک‌ها ارتباط مستقیمی با متقاضیان ندارند.

بهرشکل از روز گذشته که بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتشار اطلاعیهای آغاز پرداخت وام خرید کالا را اعلام کرده اند تعداد مراجعات مردمی به بانک ها بیشتر شده است و اغلب این افراد از این مساله گلایه دارند که اطلاع رسانی جامعی در این زمینه انجام نشده است که برای دریافت تسهیلات مربوطه به کجا مراجعه کنند.