تعطیل شدن برندها یکی پس از دیگری

به گزارش افکارخبر، علی فاضلی با اعلام این خبر اظهار کرد: خیلی از برند‌ها در کشورما در قالب فعالیت‌های صنفی در حال فعالیت هستند و از تابلوهای برند‌های خارجی استفاده می کنند اما نه در داخل کشور و نه خارج از کشور هیچ گونه امتیاز نمایندگی، ثبت نکرده اند.

وی افزود: این برند ها بدون داشتن نمایندگی از شرکت های خارجی و مجوز داخلی درحجم وسیعی در صنوف پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش و.. فعالیت دارند و از نام برند های یاد شده سوء استفاده می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: در سه ماهه اخیر برخی از این دسته صنوف متخلف شناسایی و بسته شده اند و بقیه این برند‌ها نیز در حال شناسایی هستند.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف در بخش بازرسی های صنفی با کمبود نیرو و بودجه مواجه است، خاطر نشان کرد: ۸ ماه است دولت پولی بابت پرداخت جرایم صنوف، که باید به خزانه ما واریزمی کرد، پرداخت نکرده و ما حتی نمی دانیم که این رقم چقدر است.

فاضلی تصریح کرد: برای بازرسی‌های ۱۳۵۰ نیرو در کل کشور دارم که با این تعداد نمی توانیم به طور کامل، کل کشور را به درستی نظارت کنیم.

وی در پایان گفت: در صورتی که واحدی بدون پروانه فعالیت کند، ظرف مدت ۱۵ روز باید مغازه خود را جمع کند که فست فود kfc شهرک غرب تهران نیز در این راستا پملب شد.