طرح جدید وام خودرو سقف ندارد

به گزارش افکارخبر، مجتبی خسروتاج در پاسخ به این پرسش " این طرح قرار بود از شنبه اجرا شود اما چرا با تأخیر اجرا شد؟ " گفت: برای اجرا نیاز به هماهنگی با دستگاه‌های مختلف بود و پیچیدگی‌های زیادی داشت به‌ویژه در بخش کارت اعتباری که قرار است اجرا شود و آمادگی واحدهای تولیدی که بتوانند شماره کد کالا را ارائه کنند زمان‌بر بود.

وی در پاسخ به این پرسش که استقبال چگونه بود، گفت: این تسهیلات برای مصرف کننده است نه صنعت خودرو، زیرا قراردادی که خودروسازان با مصرف کنندگان منعقد می‌کنند مبنای تسهیلات قرار می‌گیرد و اگر این قراردادها نباشد تسهیلاتی به خودروساز داده نمی‌شود.

خسروتاج افزود: این تسهیلات بر اساس تنزیل اسناد تجاری است و برمبنای آن تسهیلات به خودروساز داده می‌شود.

وی گفت: در درجه اول مصرف کنندگان از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند، البته فروشنده یا خودروساز هم از این تسهیلات بی‌نصیب نخواهند بود.

خسروتاج افزود: باید بیش از گذشته در جهت خدمات پس از فروش و ارتقای کیفیت اقدام کرد و در این زمینه برنامه‌های مفصلی وجود دارد که باید اجرا شود تا اعتماد مصرف کننده به صنعت داخلی از بین نرود.

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: این طرح آغاز شده است و سقفی ندارد و اجرای آن در جهت بالا بردن قدرت خرید مصرف کننده ادامه خواهد داشت.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دو خودروساز ایران خودرو و سایپا در مجموع در نخستین روز اجرای طرح وام ۲۵میلیون تومانی، بیش از ۱۲هزار دستگاه خودرو فروش داشتند و این بهمعنای استقبال خوب خریداران است.