به گزارش  افکارخبر به نقل از کیهان، روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت: مردم از دلالان حاشیه خیابان و صرافان می‌پرسند دلار باز هم گران می‌شود؟ نرخ دلار هر چند ثباتی نسبی را در دو سال گذشته تجربه کرده است اما دو ماهی است نوسان‌ها رو به افزایش است. نوسان نرخ دلار در ماه‌های گذشته سبب شده است بسیاری نسبت به روند صعودی نرخ دلار هشدار بدهند. افزایش نرخ دلار در روز گذشته چندان چشمگیر نبود اما ماندگاری دلار بالای 3600 تومان سبب شد بسیاری از فعالان بازار در ارزیابی‌های‌شان تجدیدنظر کنند. می‌گویند دلار حرکت خود را به سمت کانال 4000 تومانی ادامه خواهد داد.

اعتماد می‌افزاید: در حالی که نرخ دلار میلی به پایین آمدن از نردبان قیمت ندارد،  سخنگوی دولت از کاهش قیمت ارز صحبت می‌کند وزیر اقتصاد محتاطانه از مقطعی بودن نوسان بازار ارز خبر می‌دهد.

احمد حاتمی‌یزد مدیرعامل سابق بانک صادرات و کارشناس مسائل پولی و مالی، در گفت‌وگو با «اعتماد»، اعلام کرد: روند افزایشی قیمت دلار از ابتدای سال جاری وجود داشته و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور احتمالا تا آخر سال هم این روند ادامه پیدا می‌کند. به همین خاطر من قبول ندارم که از نوسان قیمت دلار صحبت کنیم چون مشخصا قیمت دلار افزایشی است و اگر کاهش قیمتی هم در انتهای روز  رخ می‌دهد نمایشی است.

افسارگسیختگی قیمت دلار و افزایش 700 تومانی قیمت آن در طول 2 سال گذشته، موجب ایجاد رانت‌ شده و برخی محافل و بانک‌های خاص مرتبط با دولت از واسطه‌گری توزیع دلار در بازار سودهای هنگفتی را به دست آورده‌اند ضمن اینکه بنابر برخی گزارش‌ها دولت از گران شدن نرخ دلار به خاطر افزایش درآمدهای خود دفاع می‌کند هر چند که این امر به معنای کاهش قدرت خرید مردم است.