به گزارش افکارخبر، رضا جعفرزاده‌ ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: انگیزه این آزاد‌سازی بر سه محور مهم ارتقاء ایمنی، ایجاد رقابت در سرویس دهی و فراهم شدن زمینه انتخاب برای مسافران، استوار است.

وی گفت‌: توسعه اقتصادی کشور در گرو‌ داشتن حمل و نقل هوایی کارآمد و به روز است و آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما توان عملیاتی شرکت‌های هواپیمایی‌، سرویس دهی و نوسازی ناوگان هوایی کشور را تضمین خواهد کرد و چنین تصمیمی در بیرون مرزها نیز به عنوان مقدمات رشد و توسعه اقتصادی کاربردی و موفقیت آمیز بوده است‌.

جعفرزاده همچنین مسیرهایی که آزاد‌سازی نرخ بلیت در آنها صورت گرفته را مسیرهای منتهی به جزایر کیش و قشم‌‌، شهرهای نفتی و مسیرهای انفرادی و مسیرهای جدید عنوان کرد‌.

 

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه دستورالعمل آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما و مسیرهای حمایتی صبح امروز به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است گفت‌: این دستورالعمل از تاریخ ابلاغ قابل اجرا است‌‌.

بنابراین گزارش ‌صبح امروز جلسه‌ای به همین منظور با حضور مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی در ‌سازمان هواپیمایی تشکیل شد؛ در این جلسه ضمن استماع نقطه نظرات مدیران عامل و مسئولان عالی شرکت های هواپیمایی و دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن توضیح چگونگی روند آزاد سازی و رعایت موارد قانونی و اجماع نظرات مسئولان ذیربط بر تلاش شرکت‌های هواپیمایی در تامین ایمنی و سرویس دهی مناسب به مردم  و حسن اجرای دستورالعمل آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما تاکید کرد‌.