دولت بر خلاف قانون حقوق بازنشستگان را بر اساس تورم افزایش نمی دهد

گروه اقتصادی، موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با انتقاد شدید از دولت به خاطر عدم اجرای دقیق قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری تاکید دارد که حقوق کارمندان و بازنشستگان می بایست بر اساس و میزان تورم افزایش یابد که متاسفانه دولت این این قانون را به درستی اجرا نکرد و باعث نارضایتی شده است.

وی افزود: دولت در اجرای این قانون تبعیض قایل شده است و برای برخی از کارمند حقوق سالانه را بر اساس میزان تورم افزایش داده اما برای بازنشستگان این قانون اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودحه و محاسبات مجلس تاکید کرد: وقتی اعلام شده تورم 40 درصد است، دولت حقوق را 15 درصد افزایش داده و بر میزان تورم افزایشی صورت نگرفته و در واقع قانون به درستی اجرا نشده است.

ثروتی افزود: متاسفانه دولت حتی در اجرای ناقص هم با عدالت رفتار نکرده چرا که علاوه بر آنکه بین کارمندان و بازنشستگان تبعیض و تفاوت قابل شده حتی بین بازنشستگان قدیم و جدید هم تفاوت و تبعیض قایل شد.

وی گفت: مطابق ماده 109 و 110 قانون مدیریت خدمات کشوری، این افزایش حقوق بازنشستگان در بازنشستگان جدید اعمال شد اما در افراد بازنشسته قبلی تاثیری نداشت.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه در همین زمینه و به خاطر عدم اجرای دقیق قانون مذکور به حسن روحانی رئیس جمهور تذکر داده، گفت: در این تذکر خواستار احقاق حقوق بازنشستگان و اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و جبران حقوق عقب‌افتاده و مطالبات بازنشستگان شدم.

ثروتی تصریح کرد: بازنشستگان به ما نمایندگان مراجعه می کنند و از عدم احرای دقیق قانون و اجرای تبعیض آمیز آن گلایه دارند.