تدوین سیاست‌های جدید بازار کار

به گزارش افکارخبر ، حسن طایی گفت: برنامه های کارشناسی و قابل اجرا در وزارت تعاون، کار و رفاه برای بهبود وضعیت بازار تدوین شده که علاوه بر حمایت از فضای کسب و کار، کاهش فشار بر بنگاه های خُرد و کوچک را نیز در دستور کار قرار داده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه ترویج فرهنگ ریسک پذیری و سرمایه گذاری را راهکار توسعه کارآفرینی دانست و اظهارداشت: وضعیت فضای کسب و کار و نرخ بهره وری کار در دولت یازدهم بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ریسک پذیری کار در کشور پایین است، افزود: لازم است با تنوع بخشی و تامین مالی اعتبارات مورد نیاز کارآفرینان، پس اندازهای خُرد مردم نیز به سمت توسعه فعالیت‌های کارآفرینی هدایت شود.

طایی ادامه داد: شیوه های تامین مالی جمعی، کانون‌های محلی و بنگاه‌های کارآفرین نیز در وزارت کار آماده شده و به‌زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی، توانمندسازی مراکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی را از اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه خواند و گفت: این مراکز می توانند به بهبود و پایداری کسب و کارهای خُرد و کوچک، تسریع ایده تجاری سازی، ایده ها در تحقیقات کمک کنند.

معاون وزیر کار افزود: همچنین در راستای افزایش بهره وری بنگاه های کوچک و رونق اشتغال پایدار نیز اقداماتی انجام شد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ملی مشاغل گفت: یکی از اقدامات مهم در راستای بهبود فضای کسب و کار، راه اندازی سامانه ملی مشاغل بوده و در حال حاضر آماده شده و امیدواریم در آذرماه رونمایی شود.

این مقام مسئول در وزارت کار افزود: این سامانه، شبکه اطلاعات جامع مشاغل ایران است که شامل اطلاعات بازار کار، میزان عرضه و تقاضای نیروی کار، طبقه بندی مشاغل و توصیف ویژگی شغل و مشاغل مشابه یک رویداد اطلاعاتی در بازار کار است که با فناوری نوین اجرایی شده است.

وی در بخش دیگر از سخنانش به طراحی و اجرای دوره های آموزشی جامع کارآفرینی اشاره کرد و گفت: براساس استانداردهای بین المللی در راستای حمایت آموزشی و مشاوره ای از کارآفرینان نوپا، توسعه کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار پایدار، دوره آموزشی فراوانی برگزار و توانمندسازی، اشتغالزایی و کارآفرینی دانشجویان در برنامه ای موسوم به تاک دانش پیش بینی شد.

طایی گفت: هدف این برنامه ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است و به آشنایی گسترده علمی دانشجویان بازار کار و ایجاد تعامل سازنده و کارآمد بین دانشگاه و صنعت را به همراه دارد. برنامه تاک دانش به طور